PDF naar Pages

Beste lezers,

Ik weet niet goed of dit onderwerp hier hoort, maar anders zie ik het wel als het verplaatst is.

Ik heb een heel groot prachtig boekwerk van 48 pagina's gemaakt in pages, aan het einde een pdf van gemaakt en daarna pc crash. Gelukkig had ik de PDF nog, helaas geen pages bestanden meer.

Nu wil ik hier en daar wat kleine aanpassingen doen, maar goed ik heb alleen het pdf nog.
Wie weet hoe en of ik een pdf kan omzetten naar pages zodat ik er weer in kan werken ?

Dat gaat niet zomaar lukken … PDF's zijn niet bedoeld om in te kunnen veranderen (het kán wel, maar dan met programma's die daar speciaal voor gemaakt zijn, en zelfs dan kun je over het algemeen alleen maar kleine aanpassingen maken, zoals correcties van typefouten en zo) en zijn over het algemeen ook slecht om te zetten naar een ander bestandsformaat. Dat wil zeggen: op zo'n manier dat je de hele opmaak behoudt.

Er zijn wel programma's en sites die PDF's omzetten naar Word-formaat; dat kan Pages lezen, dus dit is misschien een manier die je kunt proberen. Bedenk echter wel dat de kans erg groot is dat je eigenlijk alles opnieuw zult moeten doen, ook al begin je met zo'n geconverteerd bestand.

Trouwens: PC crash? Als de computer vastloopt zou je (als je Lion of Mountain Lion gebruikt) gewoon je openstaande documenten terug moeten krijgen wanneer je hem weer opnieuw opstart. Of was de harde schijf kapot?

Hallo Jakko,

Helaas HD kapot....

Balen dat ik nu alle 48 pagina's opnieuw moet maken, pfffffff ik moet er even niet aan denken.

Het is ook wel knap dat je 48 pagina's kunt maken, zonder ook maar één keer een kopie op een ander medium te hebben gemaakt.

Daar biedt Apple de Cloud voor, Dropbox haar opslagruimte, Google haar drive, Microsoft idem...
USB-stick, externe harddisk, Time Machine.

Het wordt je zó makkelijk gemaakt. En dan nog de boel kwijt. Oei, oei. :lol:

Door de kapotte harddisk, kon het programma geen backup maken en liep alles vast.
dus deze keer kon ik er niets aan doen, helaas. :sad:

Maar het lost het probleem niet op....

Nee. Maar je lost je probleem ook niet echt op.

[i]Je kunt twee dingen doen.
[/i]
- In geval van tekstcorrecties kun je met Acrobat pro de tekst bewerken (als je geluk hebt).
Dit is echter een duur pakket om aan te schaffen als je het al niet hebt.

- Je kunt de PDF's weer gaan inladen in bijvoorbeeld Pages, en met lagen gaan werken.
Een vlak over een tekst-vlak met nieuwe tekst, een foto over een andere foto, etc.

In beide gevallen is het prutsen, en krijg je geen kant-en-klaar bewerkbaar document terug.