PDF pagina's opsplitsen

Hallo Mac-vriendjes,

ik heb wederom weer een vraag met betrekking tot PDF’s.

Ik heb hier op het werk een paar PDF bestanden van ca. 15 pagina’s. Nu willen ze graag hebben dat alle pagina’s los worden opgeslagen. Vraag me niet waarom, dat weet ik niet, namelijk.

Maar het gaat dus ff om de volgende vraag:

• Is het mogelijk in Acrobat om het PDF bestand dat uit meerder pagina’s bestaat, in één keer los te maken en als allemaal losse pagina’s opslaat.

Ik weet dat er een functie is waarmee je pagina’s los kunt opslaan, maar dat is gewoon met de hand, en dat zou veel te lang duren. Ik zoek dus eigenlijk iets automatisch.

Groetjes,

Mr. Macminded

Met Acrobat Professioneel zal het vast lukken.

Document -> Pagina’s

En dan eigenlijk een soort scriptje maken (zoiets als handelingen als in photoshop)

Verder kan ik je niet helpen…

Dat laat ik over aan de andere forumleden!

Inderdaad kan het in een keer Ik heb alleen nu de Engelse versie en daar staat het onder Menu Document->Extract Pages en zet dan een vinkje bij Extract pages as seperate files! :wink:

:cry: Blieper, je neemt de woorden uit mijn mond, gepakt op snelheid !

thanks guys!!!

Ik ben blij dat het bestaat, dat is goed nieuws…

Alleen werk ik hier met de nederlandse versie van Acrobat Pro. 6 en daar kan ik deze instelling niet vinden. Athans op de locatie die jullie aangaven.

Dus ik hoop dat er gebruikers zijn, die in de nederlandse versie weten waar die zit.

Bedankt voor jullie hulp.

Mr. Macminded

Onder 'document' - 'pagina’s uitnemen’

[quote:b8e6f46926="walterb"]Onder 'document' - 'pagina’s uitnemen’[/quote:b8e6f46926]

dit kan wel, maar dan moet ik met de hand al die 150 pagina’s doen. Ik zocht eigenlijk naar een functie die ze allemaal in één los maakt.

Zoals: Menu Document->Extract Pages en zet dan een vinkje bij Extract pages as seperate files!

maar dan in het nederlands.

groet,

Mr. Macminded

Dan moet je het pagina voor pagina doen. En dat is bij 15 misschien nog wel te doen…

Er is een scriptje voor dat ik al weer een hele tijd in gebruik heb, Hier te vinden die van het hele document losse pagina’s maakt. Het is geen volmaakt scriptje (met de naamgeving gaat het niet helemaal goed) mar dat is makkelijk aan te passen.

(bij acrobat 6.0.2 Pro is er geen vinkje te zetten bij 'extract as seperate files…)

Je kan bij pagina's uitnemen toch een vinkje zetten bij 'pagina's uitnemen naar afzonderlijke bestanden'?

[quote:31fd53e0f8="Deskman"]Er is een scriptje voor dat ik al weer een hele tijd in gebruik heb, [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=208051#208051]Hier te vinden[/url] [/quote:31fd53e0f8]

Met dat scriptje ben ik nog steeds zielsgelukkig!
Werkt erg goed en bespaard me een hoop tijd :smiley:

PDFLab is freeware, en onmisbaar voor dit soort handelingen.

http://www.macupdate.com/info.php/id/15818