PDF printer installeren ?

Hoe kan ik weer een standaard pdf-printer installeren?

Als ik vroeger onder Panther een PDF maakte, printte ik eerst naar een PS bestand en dan via de distiller een PDF. Als printerdriver gebruikte ik ik de PDF-printer. Sinds de upgrade naar Tiger is die driver precies foetsjie… :?

Bij het afdrukken vind ik wel mijn andere printers in de lijst maar geen PDF. En bij printerconfiguratie zie ik hem ook niet staan. Euh… ?

er staat een aparte knop PDF die zou je best even van nader bekijken

Groetjes
Basiel

je hebt distiller en acrobat wel geinstalleerd neem ik aan?

heb je al geprobeerd met de alt toest ingedrukt een printer toe te voegen? Je krijgt er dan namelijk als je de alt ingedrukt houdt een optie geavanceerd bij en die moet je kiezen.

sccs

[quote:fdccfefde8="MDF"]Hoe kan ik weer een standaard pdf-printer installeren?

Als ik vroeger onder Panther een PDF maakte, printte ik eerst naar een PS bestand en dan via de distiller een PDF. Als printerdriver gebruikte ik ik de PDF-printer. Sinds de upgrade naar Tiger is die driver precies foetsjie… :?

Bij het afdrukken vind ik wel mijn andere printers in de lijst maar geen PDF. En bij printerconfiguratie zie ik hem ook niet staan. Euh… ?[/quote:fdccfefde8]

Ik zie dit:

[img:fdccfefde8]http://members.lycos.nl/willempossemiers/drukaf.jpg[/img:fdccfefde8]

Geen probleem dus.

[quote:292afcf9d1]er staat een aparte knop PDF die zou je best even van nader bekijken [/quote:292afcf9d1]

Bedankt, kan hier inderdaad een PDF PS-bestand van maken.

[quote:292afcf9d1]je hebt distiller en acrobat wel geinstalleerd neem ik aan?[/quote:292afcf9d1]

En dat was het…
Distiller en Acrobat waren wel geïnstalleerd, maar had ik in Tiger nog nooit opgestart. En toen ik dit opstarte stond de PDF printer er plots. Thanks !

:smiley: