pdf probleem

Ik heb een probleem met pdf'en. systeem dat ik gebruik is een g5 2x 1,8 Ik maak PDF's vanuit Quark 6 ( zowel met exporteer pdf functie als met een ps file, zowel quark, acrobat en mijn OS zijn geupdate met de laatste updates ) deze breng ik naar de drukker. Komt hij door de certified heen geen foutmeldingen en alles is te zien op het scherm. Na door de rip heen te zijn ge gaan en er een proef afdruk is gemaakt missen er enkele afbeeldingen ( eps'en ) op de proef.. Als er bij de drukker ( een g4 overigens met dezelfde os en programmatuur, dat wel )dan vanuit een open bestand wordt ge pdf'ed en een proef gemaakt is missen deze zelfde illustraties niet! Wat ook werkt is als we daar mijn pdf importeren in een xpress document en weer opnieuw pdf'en komt hij ook goed uit de rip.. Weet iemand waar misschien het probleem zit? of heeft iemand soort gelijke problemen gehad?

Heb je als eens geprobeerd je Quark bestand te controleren met Extensis Preflight Pro ?

[quote:5777535b57="Lupin77"]Ik heb een probleem met pdf'en. systeem dat ik gebruik is een g5 2x 1,8 Ik maak PDF's vanuit Quark 6 ( zowel met exporteer pdf functie als met een ps file, zowel quark, acrobat en mijn OS zijn geupdate met de laatste updates ) deze breng ik naar de drukker. Komt hij door de certified heen geen foutmeldingen en alles is te zien op het scherm. Na door de rip heen te zijn ge gaan en er een proef afdruk is gemaakt missen er enkele afbeeldingen ( eps'en ) op de proef.. Als er bij de drukker ( een g4 overigens met dezelfde os en programmatuur, dat wel )dan vanuit een open bestand wordt ge pdf'ed en een proef gemaakt is missen deze zelfde illustraties niet! Wat ook werkt is als we daar mijn pdf importeren in een xpress document en weer opnieuw pdf'en komt hij ook goed uit de rip.. Weet iemand waar misschien het probleem zit? of heeft iemand soort gelijke problemen gehad?[/quote:5777535b57]

Het kan zowieso wel helpen om eens te kijken op de lijst van ’ Known issues’ op de site van Quark. Daar heb ik in ieder geval altijd een hoop dingen terug gevonden.

Als je die door jou gemaakte pdf naar een andere drukker stuurt, heb je dan dezelfde problemen? Ik wil hem eventueel wel voor je bekijken. Als hij niet te groot is stuur hem dan naar jelledejong@vanliere.nl Ik ben nog tot morgenmiddag op mijn werk, daarna vakantie! Overigens: Heeft de drukker exact dezelfde versie + update van Quark? Quark staat erom bekend met een update 151 problemen op te lossen en 37 nieuwe problemen te creëren... Echt snappen kun je dit soort dingen niet. :wink:

nope..bedankt voor de tip...ga ik eens doen... ik word echt gek van dit probleem..omdat ik het niet kan voorzien...het gaat namelijk wel door de certified heen..En bij de drukker komt het probleem pas aan het licht.. :x

gestuffed iets van 10 mb....is wel groot denk ik... let me know.. Alvast bedankt voor het voorstel in ieder geval :)

Hee, van Liere? Die hebben een goede pdf workflow. Ik spreek uit ervaring... :D

Kijk eens op t Quark forum. ik kom er regelmatig om te lachen maar in jouw geval kan het daadwerkelijk nuttig zijn.

http://quark.com/service/forums/viewforum.php?f=13&sid=6caa0cae617a973673f04afaef4dce3e

[quote:206191faaf]
problems with eps

Hi all
I am a real newbie to all of this Quark business so please forgive me for possibly not explaining myself properly. I work for a lithographic printers and we have recently installed a CTP system. We have a G5 running OSX with both Quark 5 and 6 as well as Photoshop and Distiller to prepare the files we get from customers to be used on the press.
My (current) problem is this. One of our jobs has a table with several columns and rows, with different shading in each of the boxes. The job in question is to be printed in 2 colours, green and black. The table has been given to us as an eps. Although it looks fine on the supplied laser proof, when we come to output it there are several seemingly random pieces of shading which should not be there. For example, there are the days of the week down one side which are supposed to print in black only but are coming out as a duotone. It almost seems like the customer started with a duotone, decided to leave it as just black in the finished eps, but the old information is still there.
How on earth can we get the proper output such as it is on the supplied proofs?
[/quote:206191faaf]

als de pdf zoals je zelf zegt op jouw mac gecertifieerd werd zonder problemen, en tijdens de voorvertoning in acrobat zie je de desbetreffende epsillustraties, wel dan zou ik toch de oorzaak zoeken bij de drukker zijn rip.

misschien is het de versie van de pdf die de problemen veroorzaakt in combinatie met de rip dat zou verklaren waarom de vertoning ok is in quark, acrobat, maar bij het sturen naar de rip problemen geeft.

servir frais

10 Mb is geen probleem; stuur het in ieder geval voor 12.00 uur (15juli) anders ben ik weg. Groeten uit Emmen