PDF versturen vanuit acrobat niet met cloud

Ik verstuur veel PDF’s door naar mijn boekhoud programma. Dus ik vis een bestand op uit een systeem (bonnetje) en wil dat insturen per mail.
Nu deed ik dat altijd in acrobat met het envelopje aan de rechterkant. voorheen kwam je in Mail en stond daar pdf klaar om te verzenden. email adres invullen en klaar.
Nu krijg ik alleen een link ipv echt een file. Mijn boekhoud programma kan niks met die cloud linkjes.
Hoe kan ik weer gewoon een pdf versturen vanuit adobe. Of moet ik nu eerst al die bonnen opslaan en dan versturen.

Veel dank alvast voor de gouden tip.

groeten Mies

Heb je al eens bij de Voorkeuren van Adobe Acrobat gekeken hoe die staan bij het versturen van een PDF via Mail ?

Tevens moeten de PDF’s (wil je geen linkje krijgen) op je lokale Mac staan.

Móét dit per se vanuit Acrobat? Want als je de PDF opent in Voorvertoning kan het met twee klikken:

Met andere woorden: als je in Acrobat niks met de PDF doet behalve hem openen, dan kun misschien beter Voorvertoning gebruiken.

Maar: als je in Acrobat niks met de PDF doet behalve hem openen, dan kun je het bestand ook versturen vanuit de Finder:

ja dat kan natuurlijk ook idd.
maar het was een routine die ik handig vond. Ik wil niet met alles steeds maar opgezadeld worden met Clouds waar ik niet om vraag. Ik kan met geen mogelijkheid vinden waar het uit te zetten, zonder de functies te verliezen waar ik een betaalde account voor heb…

Dan zou ik me al helemáál verre houden van Acrobat…

Maaruh… je kan het zelf aangeven in Acrobat als je op het ‘Delen’ icoontje klikt:

Screenshot 2023-05-22 at 18.20.23

Jij hebt waarschijnlijk gekozen voor ‘Get link’ maar je moet kiezen voor ‘Send as attachment’.

Je kies vervolgens (uiteraard) de bovenste optie:

Screenshot 2023-05-22 at 18.21.42

Lukt het nu nóg niet, dan moet je ven in de instellingen van Mail zelf kijken.

Dank. Ik ga het proberen

Soms helpt het als je jezelf een andere routine aanleert :slight_smile: Als ik eerlijk ben vind ik mailen van bestanden rechtstreeks vanuit de Finder handiger dan om datzelfde bestand eerst te openen en het dán te mailen vanuit het programma. Toen dat eerste nog niet kon moest je wel, en zolang het nog werkte zoals je altijd deed hoefde het niet anders, maar op mij komt dit over als een goed moment om je oude routine af te leren …