PDF weergave in mail, voorvertoning en ios klopt niet

Hallo,

Vanmiddag was ik bij een klusadresje en kwam daar iets raars tegen waar ik geen logische verklaring / oplossing voor kon bedenken.

De klant krijgt regelmatig PDF’s met daarop landkaarten en daarop weer gemaakte aantekeningen. In mail, voorvertoning en ios liet ie de aantekeningen heel anders zien als dat ze in eigenlijk in de PDF zouden moeten staan.

Weergave in mail/finder/voorvertoning:

Weergave in ios (hier laat ie de rode strepen totaal niet zien:

Weergave in Acrobat reader (zoals ie zou moeten zijn) met ernaast de file die ik heb geopend, zoals je ziet sowieso een wereld van verschil:

Een andere pdf:

Ik denk, dat hier genoeg informatie staat. Lijkt mij ook een beter forum voor dit soort problemen.

Er zijn verschillende versies van het pdf formaat. Als je gebruik maakt van de gangbare versies die bij standaardeninstituut ISO zijn gedefinieerd dan werkt het gewoon naar behoren. Dit lijkt een pdf te zijn die een ander formaat hanteert. Vaak is dat de versie van Adobe die iets meer kan dan die van het ISO. Bijgevolg is dat je die dan ook alleen fatsoenlijk kunt lezen/bewerken in Adobe’s eigen software. Kijk dus even goed naar de applicatie waar die pdf mee gemaakt is en probeer daar eens in te stellen dat ie een ISO versie moet gebruiken.

Het programma waarmee de pdf zijn gebrouwen komen van Bluebeam af. Ik zal hem dat van die ISO eens doorgeven, wellicht dat het daarmee is opgelost.

Bedankt!