pdf's exporteren als losse pdf files

Ik heb een brochure van 24 pagina's die ik als losse pagina's met 3mm overvul wil exporteren. De klant wil namelijk het één en ander flexibel houden en niet alles in 1 PDF document hebben. (In geval dat klant besluit i.p.v. 24, 20 pagina's te doen, trekt hij er gewoon 4 losse pagina's uit etc).

Nu wil ik dus alles los exporteren, iedere pagina als losse pdf. Ik kan dit met de hand doen, maar er zal vast wel een optie zijn om dit te kunnen doen dat alles los wordt omgezet of niet? Heb namelijk ook nog een 96 pagina’s brochure van dezelfde klant :frowning:

Wie weet hoe? of weet raad? Ik werk met Indesign CS op een G5 onder Panther. (10.3.8).

Is geen optie binnen InDesign... en volgens mij ook niet in Acrobat. Wellicht bestaat er software die in staat is om een reeds gemaakte pdf naar losse pdf-bestanden te converteren...

Stuur je klant gewoon een pdf met 24 pagina’s, laat 'm de volledige versie van Acrobat kopen (dus niet meer met de gratis reader werken)… daarbinnen kan hij gewoon pagina’s weggooien en van plaats veranderen.

hmm het wordt dus handwerk :(

het kan gewoon wel als je acrobat pro hebt.

zie [b:a6355e405e]hier[/b:a6355e405e] de link naar een eerder topic.

Met [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24482]PDF Lab[/url] gaat dat zeker lukken... ook pijlsnel combineren van honderden PDF's in 1 file gaat prima met deze super freeware tool...

Aha! Het kan dus wel met Acrobat Pro - nooit geweten - en er bestaat [url=http://www.iconus.ch/fabien/pdflab]een hulpje[/url] voor.

Goed om te weten!

In Adobe Acrobat Professional 6 of 7 -> Ga naar Document > Pages

Je kan ook een PDF openen in Ilustrator, maar dan moeten alle fonts wel geladen zijn. (bij het openen kan je een pagina kiezen)

Je kan de pagina’s ook rasteren in Photoshop (openen), maar dan verlies je de vectorkwaliteit wel natuurlijk.

<edit> of pagina per pagina printen naar postscript bv. en dan in Distiller PDF’en!

Nou had ik laatst een vraag over een tekstbestandje (A6 foto + tekst, niet over elkaar heen) gemaakt in Photoshop. Als ik dat (in lagen natuurlijk) opsla als pdf (met de optie vektortekens opslaan geloof ik, kan het nu niet opzoeken) werd mij verteld dat ik dan exact dezelfde kwalitit van de tekst krijg als bv gemaakt in een 'echt' opmaakprog. Om het zeker te weten, voordat ik dit kaartje naar de drukker stuur, of dit zo is, dus opnieuw de vraag.

Klopt dit??

Michel

je zou het sowieso zelf kunnen testen, maak op die manier een pdf en open hem met illustrator (alleen om te testen) je kunt dan zien of het verhaal klopt. Verder nooit pdf's in illustrator openen (tenzij het een illustrator pdf is) anders kunnen er nog wel eens dingen mis gaan. Mocht je geen illustrator hebben kun je altijd even die pdf mailen, kijk ik wel voor je.

[b:ffbf9f0186]update:[/b:ffbf9f0186] ik zie nu net dat je typt foto en tekst niet over elkaar heen? Betekent dat dat je tekst in photoshop geen tekst meer is maar pizels, dat alles in een laag zit? Ik denk namelijk dat de uitleg die je gegeven is wel gaat over tekst in photoshop die nog steeds als tekst te bewerken is.