pdf's maken in quark 4.1

ik heb sinds kort een G4 met OS X. Hierop draai ik Quark 4.1 waar ik normaal gesproken .pdf's mee kan maken. Dit lukt niet. Hij geeft een foutmelding dat ik appletalk moet instellen (wat ik al heb gedaan). Daarna geeft hij een foutbericht dat mijn Postscriptprinter hoger moet zijn dan versie 7??? Heeft iemand idee hoe ik mijn instellingen zo kan zetten, dat ik zonder omweg pdf's kan maken in Quark?

Ik denk dat dit berichtje hier wel verwijderd kan worden! pdf's maken in quark 4.1 mag jouw misschien wel als muziek in de oren klinken maar volgens mij kun je dit beter bij software plaatsen!

P.S. zeker een foutje!!!

[mod:228117f689="hs-l"]ja bij deze verplaats ik hem dus naar beeld.. daar past het beter..!![/mod:228117f689]

Het zit alsvolgt:

Om PDFjes te draaien in Q4 heb je de XTension PDF-filter nodig. Deze maakt de link naar Distiller (ook nodig).

Appletalk moet aan staan (in OSX én in Classic) en je moet een PS-driver geïnstalleerd hebben in Classic. Dus start Classic, ga naar [i:997e2f0ce9]Applemenu-> chooser (kiezer) -> LaserWriter[/i:997e2f0ce9] en kies dan een PPD voor de printer die je hebt, of een Acrobat PPD.

In Quark moet je dan ook nog de PDF voorkeuren instellen.

Ik kan me voorstellen dat je bij de verhuizing van 9 naar X de voorkeuren en printerbeschrijvingen bent kwijtgeraakt. Installeer eventueel een nieuwe LaserWriter driver. Gooi desnoods de Quark-voorkeuren weg, dan maakt Quark zelf weer een nieuwe lijst van beschikbare PPD’s aan (tijdens het melden van [i:997e2f0ce9] updating printer descriptions…[/i:997e2f0ce9]

Als het nu nog niet lukt meld je je maar weer. Succes