peer2peer onvolledige berichtgeving

In het nieuws werd gemeld dat de muziekindustrie gewonnen heeft in het proces over het illegale downloaden, en dat het daarom afgelopen zou zijn met alle peer2peer-programma's. Die berichtgeving is onjuist en onvolledig: De muziekindustrie had een proces aangespannen bij een lagere rechter. Die wilde of kon daar niet over oordelen en schoof het door naar het hoogste rechtscollege. Wat er nu daadwerkelijk is gebeurd is, is dat dit hoogste rechtscollege de zaak weer heeft teruggestuurd. Er is dus nog geen uitspraak.Het is maar dat men het weet.

Tja, en wat dan nog als dat proces zegt dat een p2p programma vanaf nu illegaal is? Er is toch ook al beslist dat muziek sharen en downloaden (niet in nederland) illegaal is. Houdt de mensen dat tegen? Neen, en dat zal nu ook niet zo zijn bij die p2p. Die zullen voortaan dan anoniem worden uitgebracht, en zo zal alles weer blijven zoals het is.

De muziekindustrie moet maar gewoon eens in hun eigen zakken kijken. Ik koop al m’n muziek legaal, en meestal via iTms, maar toch kan die prijs nog omlaag. Nuja soit, eindeloze discussies zal dit weer opleveren, maar zonder resultaat.

En ondertussen vinden ze weer nieuwe cd-beveiliging uit, waardoor die zelfs niet meer geript kunnen worden om op je iPod te zetten, terwijl je hem WEL origineel gekocht hebt. Om nog maar te zwijgen van de vele problemen die je hebt op oudere cd-spelers.

Tja, wat nou precies de consequenties zijn is mij ook niet helemaal duidelijk. Volgens mij is die lagere rechtbank nu verplicht om de uitspraak van het Hooggerechtshof over te nemen... en dan is het wel afgelopen met alle p2p-programma's.

Court: File - Sharing Services May Be Sued

By THE ASSOCIATED PRESS
Published: June 27, 2005
Filed at 10:34 a.m. ET

WASHINGTON (AP) – Internet file-sharing services will be held responsible if they intend for their customers to use software primarily to swap songs and movies illegally, the Supreme Court ruled Monday, rejecting warnings that the lawsuits will stunt growth of cool tech gadgets such as the next iPod.

The unanimous decision sends the case back to lower court, which had ruled in favor of file-sharing services Grokster Ltd. and StreamCast Networks Inc. on the grounds that the companies couldn’t be sued. The justices said there was enough evidence of unlawful intent for the case to go to trial.

File-sharing services shouldn’t get a free pass on bad behavior, justices said.

Here's a list of potential winners and losers based on early reactions to the decision.

Winners
• Apple Computer: The company’s iTunes music store could see a boost as consumers look for legal ways to download music. But the real moneymaker in Apple’s music business is the iPod, and users can fill that with authorized or unauthorized music–it doesn’t matter. :smiley: :smiley: :smiley:

Een Amerikaanse rechtbank. Sinds wanneer hebben die jurisdictie buiten hun eigen land?

niet in paniek raken, het antwoort [url=http://macwereld.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=434&Itemid=2]staat hier[/url] ook in de discussies die er op volgen.[/url]

[quote:481130a9ba="Pandikokku"]niet in paniek raken, het antwoort [url=http://macwereld.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=434&Itemid=2]staat hier[/url] ook in de discussies die er op volgen.[/url][/quote:481130a9ba]

Nou moet ik zelf ook volledig zijn(!). Ik hoorde het juiste (?) bericht vanmorgen op radio1 van Jole( ja ik weet dat hij veel verneukt wordt op geenstijl.nl) en die dicht ik toch een grote deskundigheid toe. Het zal me allemaal overigens worst zijn: het uitwisselen houdt je toch niet tegen!