Peinzen over energiestand op iBook

De energiestand van mijn nieuwe iBook zorgt voor overpeinzingen. Waarom de energiestand, wanneer deze op automatisch staat, alleen het beeldscherm laten sluimeren als de lichnetadapter erin zit en niet wanneer de batterij erin zit. Ik begrijp wel dat je het aan kan zetten, maar waarom doet hij dat niet in profiel "automatisch". Zit daar een idee achter? Wat zijn de beste instellingen, naar jullie ervaring?

Volgens mij betekent "automatisch" dat de instellingen zonder lichtnet automatisch op "langste levensduur batterij" springt en met lichtnet op "beste prestaties". Doet jouw iBook dat niet dan?

doet ie wel hoor, alleen het merkwaardige vind ik dat op automatische modus, op batterijen, het beeldscherm niet wordt gesluimerd! Kijk maar naar de vinkjes. Daarom wilde ik weten waarom dit zo was

Ik ben er uit. Dank voor de hulp

Ik heb ook een iBook, mijn energiestand is ook automatisch, maar als ik mijn iBook toe klap (op baterijen) gaat mijn scherm, optische delen, en mijn internet uit. Dat laatste is mss vervelend voor als ik op msn zat, maja ...