Per ongeluk slepen van safari bookmarks....

ik sleepte per ongeluk een mapje met bookmarks van die bookmark bar in het browser venster en hopsa mapje + links was pleite. Is er nog een manier om die terug te krijgen (zie ze via de finder nergens meer terug ook niet in de prullenbak.....)

nou we het toch over Safari hebben…wat ik zelf nogal onhandig vind (ivm. Windows
:innocent: ) is dat je een eenmaal geselcteerd stuk tekst in een venster niet zo gelijk naar een ander venster (of bijv. je google bar) kan slepen; enige mogelijkheid die ik zie is ctrl-klikken en dan voor kopieren kiezen (of search in google).

ik werk trouwens met de Panther Safari versie

appel-C en dan appel-V meneer de switcher.... :wink:

oops, zie nu net dat-ie het mapje ergens als een submapje onder een mapje heeft gezet....blijft wel een beetje vreemd dat je dat niet via de finder kunt terugvinden....

En dan gewoon weer op z'n plek slepen.... :lol:

[quote:f9ab87a805="Turbanus"]appel-C en dan appel-V meneer de switcher.... :wink:[/quote:f9ab87a805]

ja die ken ik uiteraard ook al een jaar of 20 8)
maar ik vind het onder windows wel makkelijk dat je vanuit de browser een gedeelte van de pagina bijv. naar word kan slepen zonder toetscombinaties en waarbij de opmaak vaak ook nog goed blijft
dacht, mss dat dit in Tiger wel mogelijk was

Heb het juist gechecked (en in Tiger zeker maar denk Panther ook wel) kun je geslecteerde tekst wel in een ander programma slepen (heb het tenminste geprobeerd met TextEdit).

De grote truuk is dat je eerst moet klikken en even inhouden voor je er mee gaat slepen (werkte in classic beter vond ik)

je kunt idd niet naar de url-balk slepen

[quote:a176b07bf4="junkiesxl"]Heb het juist gechecked (en in Tiger zeker maar denk Panther ook wel) kun je geslecteerde tekst wel in een ander programma slepen (heb het tenminste geprobeerd met TextEdit).

De grote truuk is dat je eerst moet klikken en even inhouden voor je er mee gaat slepen (werkte in classic beter vond ik)

je kunt idd niet naar de url-balk slepen[/quote:a176b07bf4]

yep, je hebt gelijk :slight_smile:
't werkt idd wel een beetje moeizaam…

[quote:478599001f="EwaldK"]nou we het toch over Safari hebben...wat ik zelf nogal onhandig vind (ivm. Windows :innocent: ) is dat je een eenmaal geselcteerd stuk tekst in een venster niet zo gelijk naar een ander venster (of bijv. je google bar) kan slepen[/quote:478599001f] :) naar andere programma's lukt het wel door de tekst te selekteren en te verslepen... :( maar het werkt niet binnen safari zelf... dat had wel zo moeten zijn natuurlijk (googlebar/adresbar)

:smiley: maar als je in safari een stukje tekst selecteert… zit er onder je muisknop een pulldown menu waarin de optie ‘google search’ aangeboden wordt. Apple laat je dus niet helemaal in de kou staan.