Perfect ? werkende PB17"

Ik heb de laatste (niet Intel) Powerbook en na gebruik van een paar heftige programma's (Final Cut Studio, DVD Pro en Soundtrack Pro) begon ie virtueel de geest te geven en kreeg ik te vaak een melding dat ik het systeem opnieuw diende op te starten. Zelfs een aantal malen sloeg ie op tilt en kon ik alleen nog een harde herstart maken. Ik schrok wel... had ik soms een PC gekocht in plaats van een Powerbook??? Afijn, alle belangrijke shit gekopieerd en het systeem helemaal opnieuw geïnstalleerd. Nu loopt ie weer als een zonnetje en ben ik weer zo blij als een kind. Maar het blijft vreemd en ik ben dat niet gewend van een Mac.

Nooit... maar staat er niet bij. Maar ik gebruik niet zo'n heftige programma's als jij.

Maar nu doet ie het toch weer goed?

En welkom. Veel plezier met je PB!

ik heb een iets oudere PB 1,5 gig en ik draai de zelfde app's ik heb voor tiger 10.4 eigenlijk nooit probleemen gehad nu met 10.4 had ik wat raare dingen als ik in een wilekeurig programma iets op wil slaan duurt het soms wel langer dan een min voor dat hij het save as scherm opend en voor de rest liep de sovtware ook niet hellemaal lekker ik heb vorige week een clean instal gedaan en nu loopt hij weer als een zonnetje alleen het opslaan probleem is gebleven

toen ik nog op pc werkte maakte ik eleke maand een clean instal om dat dat ding dan hellemaal dicht zat geslipt

ach na 1,5 jaar een keer een clean instal lijkt mij geen probleem toch
het is natuurlijk niet zo dat je alleen je mail ophaald en een word documentje tikt

Ik wil graag eigenlijk nooit stemmen, maar dat kan niet :(

Nooit problemen op mijn 17" En ik draai super heavy programma's als digital performer, reason en massa's plugins allemaal tegelijk. jouw probleem klinkt als een gaar ram stickje.

Ik heb soms geklikt, alhoewel ik me wel afvraag wat het verschil tussen "soms" en "af en toe" is

Maar het komt ongeveer neer op 1x per twee weken

ik heb de pb17" eerste versie is nu 3 jaar oud, maar echt nog nooit problemen mee gehad, terwijl ie al drie jaar lang zo’n 12 uur per dag gebruikt wordt.

Hij wordt wel vandaag geupgrade met een betere harde schijf, 2 gb intern geheugen en nog usb 2.0 pc card, zodat ik er nog wat jaartjes mee door kan

Ik herstart hem alleen als ik een OSX update gedaan heb. Alleen een maandje geleden moest ik hem uitzetten, omdat mijn voeding naar z'n grootje was. Gelukkig kreeg ik snel een nieuwe, maar het was wel even vreemd dat ie ineens uit was, na een paar maanden aan te hebben gestaan (wel met enkele update herstarts).

Jij hebt hardware problemen. Die melding wat je krijgt is een Kernel Panick en duidt op hardware problemen. In de meeste gevallen is het een kapotte geheugenmodule of een module die niet goed is aangedrukt. De kans is dan ook groot dat de problemen terugkomen.

Als deze Powerbook recent is aangeschaft dan moet je ermee terug naar de winkel. Kernel Panicks bij nieuwe Mac’s moet je niet accepteren.
Een Mac is ook maar een computer en ze kunnen soms ook gewoon kuren hebben. Mac’s zijn geen wondermachines.

MacBjorn, bedankt. Ik hou het in de gaten en zal als het weer gebeurt, direct naar de winkel stappen. Alle anderen, ook bedankt voor jullie reactie!