Performa 5500/275 en OS9 installeren?

Op mijn oude performa staat OS8.6. Ik zou graag upgraden naar OS9.1 (of.2) maar de installatie-cd die ik meegeleverd kreeg bij mijn iMac 800 werkt blijkbaar niet op de performa? Kan ik hier iets aan doen? [i:c44f78e0d0]"Deze opstartschijf is niet geschikt voor dit type computer. Gebruik de meest recente versie van de installer om de schijf bij te werken."[/i:c44f78e0d0] Dit bericht krijg ik wanneer ik opstart met "c" ingedrukt. :? :?

5500/250 introduced 1997.09.01, discontinued requires System 7.5.5 through 9.1 CPU: 225, 250 MHz PPC 603e bus: 50 MHz

http://www.lowendmac.com/ppc/5500.shtml

Toch normaal dat je muziek maakt op een pc… 8)

De drivers voor de harde schijf en noem maar op moeten worden ge-update en de schijf moet eerst met een OS-9 cd worden geformatteerd. Volgens Mactrackers bestaat er trouwens geen Performa 5500. Wel een Powermac 5500 met een 2 gb schijfje ATA . Probleem is echter ook dat je eigenlijk een onbestemde cd van OS-9 zou moeten hebben, waarmee je zowat alle Mac's kunt benaderen. Update naar 9.1 en install van de hoogste QT en Carbonlib 1.6 zijn een must.

Dank voor de uitleg Turbanus. De 5500 bestaat wel degelijk hoor (een hele zwarte performa). Mijn probleem is dat ik niet beschik over zo'n onbestemde versie van OS9 dus ik denk dat het niets zal worden. :(

Dan zal ik of iemand bij jou om de hoek even een kopietje burnen.... heb je niemand om de hoek zitten?

ik heb hier niet onmiddellijk iemand die me er eentje kan bezorgen. Ik kreeg wel een andere oplossing van iemand van het forum. Een netwerk leggen met mijn Powermac 7200/75 waar wel OS9.1 op staat en de systeemmap kopiëren van deze mac naar de Performa...

Dat zal waarschijnlijk niet gaan werken