Perian en Quicktime: ondertiteling veranderen

hallo, ik gebruik de Quicktime-plugin perian om ondertiteling te kunnen afspelen. Maar ik kan hier de stijl niet veranderen, de default stijl is afschuwelijk. Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Waarschijnlijk niets.

Je kunt namelijk op 2 manieren subtitles te zien krijgen:

• Als ze ge-embed zijn in het filmpje
  • Als ze als pakketje (zoals vaak in MKV’s het geval is) zijn ingepakt bij het filmpje

In het eerste geval is het “vastgeplakt” in het filmpje en kun je er niets mee doen.
In het tweede geval kun je de taal kiezen, en bij programma’s zoals VLC soms
de lettertypen/groottes e.d. aanpassen. Quicktime heeft ook met de Perian plugin
deze opties niet, hoewel je wel de taal kan aanpassen in je Weergave-menu. :slight_smile:

Mvg,
Joram

Als het losse ondertitel bestandjes zijn kan je beter Roadmovie gebruiken, dan kan je alle font-types kiezen. http://www.bitfield.se/roadmovie/index.html

Je kan ook gewoon je films met ondertiteling afspelen met VLC. Het is een gratis programma en het ondersteund zowat alles van video/audio formaten.

[quote:6f46bf920a="TheM4inframe"]Je kan ook gewoon je films met ondertiteling afspelen met VLC. Het is een gratis programma en het ondersteund zowat alles van video/audio formaten.[/quote:6f46bf920a]

ja, ik weet het. Maar ik heb nu een film waar VLC het geluid niet van kan afspelen.

VLC kan het geluid niet afspelen maar QuickTime met Perian wel?

Ben benieuwd naar meer info over de film. Kun je een screenshot met resultaat van MediaInfo (als je de video daarmee opent) posten?

Het is inderdaad een groot gemis dat je niet kunt instellen hoe Perian de subtitles rendert. Gelukkig kan het met VLC wel.

[quote:980806bf90="sven-"]VLC kan het geluid niet afspelen maar QuickTime met Perian wel?

Ben benieuwd naar meer info over de film. Kun je een screenshot met resultaat van MediaInfo (als je de video daarmee opent) posten?

Het is inderdaad een groot gemis dat je niet kunt instellen hoe Perian de subtitles rendert. Gelukkig kan het met VLC wel.[/quote:980806bf90]

Oeps. VLC kan toch het geluid afspelen… Sorry dat ik u intrige niet kan vervullen :smiley: