PERL Scripts werken niet - OsX.2.8

Halloow, ik heb me wat bezig gehouden voor de lol met even uit te pluizen wat perl zoal kon. Blijkbaar zit er PERL op mijn ingebouwde webserver, en dat wilde ik dus even proberen :P

Ter info: Ik gebruik OsX.2.8, en de standaard ingebouwde Apache webserver. Deze draait op port 18000 in plaats van standaadr 80 (telenet blockt die poorten, ik heb de poort aangepast in httpd.conf)

Ik heb dus op 't net gezocht naar een beetje uitleg (een “cursusje” zeg maar), met een oefen-scriptje, enz… Bon, alle nodige wijzigingen uitgevoeerd in 't sscriptje, alles in de juiste mapjes gestopt (CGI-Executables, etc…), en het ding werkt niet.

Als ik dus naar m’n page surf, dan zie ik een formuliertje (zoals het moet zijn), en als ik daar iets invul en op “send” klik, dan wordt die info naar dat script gestuurd. Dan komt het: Internal Server Error. Het script werd ge-chmod755 zoals men voorschrijft met die scripts. Als ik het script weghaal uit de map “CGI Executables”, dan verschijnt er logischerwijs “not found”. Dit toont denk ik aan dat de “bezoekende browser” het script wel terug vindt op mijn server, maar dat er at mis is?!

Waar kijk ik over…?

Help, ik ben hier nog zo leek in (voorlopig)

Mag ik ook weten wat er in het script staat? :)

check dat je script unix line-endings heeft met o.a. BBedit

traxlog

ts is van de aardbodem verdwenen.... "opzeggen abbo op dit onderwerp" :D

Ben niet verdwenen, ben gewoon al dagen non-stop aan't knoeien geweest aan die perl rotzooi (nu niet bepaald meer aan DIT scriptje, gewoon wat andere rotzooi...) Ter info: 't Was een simpel zogenaamd "hello world" scriptje, een simpele "print". Geen interactie, enkel "hello world" verschijnt bij het aanspreken van 't script. Oowkeej, ik ga mezelf even voorhouden dat ik geen mietje ben, en ik ga bekennen wat 't probleem was... [code:1:fd11966ac3] #!/usr/bin/perl [/code:1:fd11966ac3] in plaats van [code:1:fd11966ac3] #!/usr/local/bin/perl [/code:1:fd11966ac3] :roll: Ik schaam me een beetje. Weet je wat wel vaker 't probleem is: Als je geërgerd wanhopig naar zoiets opzoek gaat, en je vindt het niet direkt, dan wordt een mens zenuwachtig, en dan gooi je alles door elkaar (ik toch). Ik zweer dat ik er niet wijs uit geraakte, uit dat onnozel scriptje met nog geen 5 lijntjes code. Nu do eik 't open (zo van: "ach, nog 5minuten voor ik ga slapen"), en... bonus :finderoud:

Dus, beste medemens, als 't niet lukt, laat 't dan even rusten.

Anyway, bedankt voor de moeite van 't antwoorden.