permissies = volumebevoegdheden

Iedereen heeft het altijd over "je moet effe de permissies herstellen" maar als je OSX (10.3) in het Nederlands zet, dan heet het "volumebevoegdheden herstellen". (Engels: repair disk permissions.)

Toch wel weer handig dat ze een disk opeens een volume noemen in NL. :innocent:

Maar anyway, ik kan me dus goed voorstellen dat mensen die optie niet kunnen vinden.

Ik stel dus bij deze voor dat we dat vanaf nu weer gewoon “Herstel volumebevoegdheden” noemen.

Prima.

Ik stel voor dat iedereen gewoon een Engels systeem draait ;)

Nuja, daar zal ik wel geen meerderheid voor krijgen. Wel is het lastig dat ik soms gewoon geen idee heb hoe ze het vertaald hebben. Geef ik iemand een tip en hoop dan maar dat ze weten hoe het heet of dat ik de menufunctie goed heb gegokt.

Prima. Het is zowieso lastig met al die talen over het hele wereld. Ik ben voor 1 gezamenlijke taal: Engels. Maar zolang dat niet zo is, maak ik het mezelf makkelijk met NL taal op systeem. ;)

Ik heb mijn systeem ook maar op engels gezet, ik vind het over het algemeen een stuk logischer dan nederlands. Vooral de vertaling van fontbook was een minpuntje... :lol:

Hee, Buroman, je kunt natuurlijk ook ff een gebruiker op je Mac aanmaken in de Nederlandse taal. Dmv 'fast user switching/snelle gebruikersoverschakeling' kun je natuurlijk snel de Nederlandse benaming opzoeken, igv twijfel :innocent:

Ja, de kinders werken alllemaal in NL dus ik kan wel even kijken, maar dat is wel weer een gedoe... Ik promoot engels als gebruikstaal. Maar daarin sta ik wel enigszins alleen. Ik vroeg laatst waarom je nu in hemelsnaam zou wachten op InDesign CS in het Nederlands. Dat werd me niet in dank afgenomen...

Nou ik sta achter je hoor! Voor je het weet worden er weer bestanden "geëxtraheerd" bij het installeren.

Mocht het nu nog Echt Engels zijn... ipv van dat kl*te US English. :P Maar ik hou liever mijn moerstaal. :lol:

Je kan kiezen uit Canadian, British of US English volgens mij.

En Australian English niet vergeten... :wink:

Zolang ik maar geen AZERTY hoef te tikken vind ik het allemaal wel best.