personal laserwriter en os X?

Ik heb hier een G4/733 met os 10.2, een keyspan twin serial adapter (van usb naar serieel) en een Apple Personal Laserwriter 300. Nu probeer ik in MacOS X deze printer toe te voegen aan de lijst maar wat moet ik selecteren uit het menu?

Printern over IP?
Appletalk?
USB?

Je zou denken USB maar dan komt er geen printer in de lijst te staan. De Laserwriter is verder nog in perfecte staat en doet al 6 jaar zonder 1 hapering, dus het is zonde om hem af te danken.

Wel raar dat de printer niet gezien word!? Ook niet in OS9?

Voor OSX moet je de printer toevoegen via:

Programma’s / Hulpprogramma’s / Afdrukbeheer.
Je drivers kan je dan vinden onder:
Je Hardeschijf / Bibliotheek / Printers.

Erg maf. Zitten de stekkers wel ok? :expressionless:

via appletalk en vergeet niet appletalk actief te maken in netwerk voorkeuren misschien helpt dit je verder :-)

bedenking:

moet er ook geen dip-switch goed gezet worden bij die oude laserwriter voor die serieele poort??

helix

Onder os9 werkt het maar ik wil overschakelen op 10.2.

Via appletalk wordt er toch gezocht naar netwerkprinters en niet naar printers verbonden via USB?

ik heb een laserwriter select die ik via mijn netwerk deel via appletalk, de adb(?) poort van de printer is verbonden met een oude powermac 8600 (OS 9.1) die op zijn beurt op mijn ethernetwerkje aangesloten is. met laserwriterbridge (een regelpaneeltje), ik kan de printer nu wel selecteren in OSX; nadeel de 8600 moet aanstaan wil ik kunnen printen.

ik heb geen ervaring met een serieel naar usb adapter, sorry

[quote:6bbb0bd01f="helix"]ik heb geen ervaring met een serieel naar usb adapter, sorry[/quote:6bbb0bd01f]

toch bedankt :slight_smile: