persoonlijke webserver draaien op MACOSX

Hallo,

ik ben aan het proberen om een website die ik heb gemaakt offline te laten draaien op een mac mini met osx. Ik heb hierop mijn persoonlijke webserver aangezet / php geinstalleerd / mysql geinstalleerd en phpmyadmin geinstalleerd. De hele database staat al op mijn mac mini.

Nu wil ik mijn website bekijken maar er zijn twee problemen.

1. Hij kent geen cookies die ik wel gebruik in mijn website.
  2. Hij kan geen waardes doorgeven via de url. Dus bijvoorbeeld index.php?id=1 dan kan hij het id gedeelte niet vinden.

Hoe los ik dit op en is dit op te lossen???

1) Misschien moet je dat aanzetten in de configuratie (geen idee waar die staat). 2) Gebruik je wel $_GET['id'] om het id op te vragen?

Gebruik je wel localhost om naar je site te gaan i.p.v. een link in je browser die begint met file://

1. cookies zijn client-side.... overigens kun je imo ook beter sessies gebruiken ben je gelijk van het gezeur af dat bezoekers van je site cookies uit hebben staan. Sessies zijn server-side.

1. staat id wel ingevuld in de url? als voorgaande oplossingen niet werken kun je dan ff een stukkie code plaatsen… (staan je quotes wel goed?)

gr Sjoerd

Heeft inderdaad met de register-globals variabele te maken. Vanaf php-versie 4.1 (geloof ik) staat deze standaard uit, waardoor je niet meer met $id de variabele kunt gebruiken. Je kunt register-globals op je mac-mini aanzetten door de php.ini file te wijzigen, óf de scripts aanpassen zodat ze op een nieuwere php-versie ook werken.

Dit is waarschijnlijk ook de reden waardoor de cookie niet lijkt te werken. $cookienaam heeft dan geen waarde maar $_COOKIE[‘cookienaam’] wel.

Cookies zijn clientside EN serverside. En verder zijn sessies in de regel gebaseerd op een cookie (voor het sessie-id).

Eerlijk gezegd denk ik dat Martinimans suggestie wel eens de spijker op z’n kop zou kunnen slaan. Maar om daar mee verder te kunnen moet OP natuurlijk wel even reageren…

Waarom probeer je xampp niet:

http://www.macupdate.com/info.php/id/19593

Daar kun je niks verkeerds aan configureren.