Peter konijn / Reader rabbit geluid hapert

ik heb Reader Rabbit gekocht voor mijn zoon. Geinstalleerd op PM (dual 1.25 G4, may 2003, 10.3.8, 768MB). Het geluid hapert nogal. Net alsof het steeds een paar tienden van seconden wegvalt.

Toen heb ik het geinstalleerd op een powebook (1.33 G4, Maart 2005, 10.3.8, 768MB). Werkt feilloos!

Ik kan de verschillen niet ontdekken. Iemand dit vaker gezien? Of ervaring met dit programma?

ik ken reader rabbit niet, maar kan het misschien zijn dat op de PM dual1.25 de geluidsinstellingen verkeerd staan, bijvoorbeeld op 48khz terwijl het spel gewoon 44.1khz audio heeft? Dit kan je veranderen in je audio-midi-setup die weer te vinden is in je utility folder (shift-apple-u vanuit de finder) misschien helpt het... :?

Ik weet niet of dit hetzelfde is als Robbie Konijn, maar met dat programma had ik ook haperend geluid op een iMac G3. Werd opgelost door de schermresolutie op 256 kleuren te zetten. Door minder te vragen van de videokaart bleef er meer capaciteit over voor het geluid, denk ik. Dit was wel een Classic-programma trouwens.