pff, lexmark

ik ben nu al een tijdje bezig om mijn nieuwe lexmark x83 te proberen aan te sluiten op mn i-book, maar het wil niet erg lukken.. of beter helemaal niet :) ik heb de juiste drivers, de juiste firmware, alles gaat goed, het installeren gaat ook zonder problemen, totdat ik m in het afdrukbeheer toe moet voegen, ik zie geen printer, mn usb kabel zit goed, maar nog steeds geen printer..? wat doe ik fout? ik weet zeker dat mn kabel goed is want op een andere pc doet ie het wel.. ik heb net geprobeerd een webcam aan te sluiten op mn i-book, ook via usb, maar dat werkt ook niet, alleen dat ding is erg gaar dus ik weet niet of ik dan zo kan zeggen dat er iets mis is met mn usb poort.. iemand een idee? thnz alvast grtz suzanne

Vreemd, ik heb de zelfde printer en het installeren ging probleemloos. Je moet hem eerst selecteren waarna hij in het venster verschijnt en daarna toevoegen zoals in deze afbeelding

[img:9ed892a808]http://home.planet.nl/~macmanx/X83.jpg[/img:9ed892a808]

Succes.

bedankt voor je reactie, zover kom ik dus niet eens, hij geeft m gewoon niet aan in dat gedeelte. ik zal vandaag nog eens verder kijken, misschien dat iemand nog ideeen heeft?

grtz

Ik weet niet of je de update naar versie 10.2.3. al gedaan hebt, zoniet lees dan dit artikel. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107263-n

ja dat heb ik al gedaan, maar sinds nu loopt mn afdrukbeheer vast, hij stopt er gewoon mee als ik een printer toe wil voegen.. dus.. ik denk dat t m daar in zit, maar ik heb sowieso een heleboel gezeur met dat ding ook in windows.. het is denk ik een combi van dingen.. hij gaat het uiteindelijk wel doen, i'm sure :D

Probeer eens het Schijfhulpprogramma en herstel permissies.

ok hij doet het, het zat m in het afdrukbeheer.. maar nog even een vraagje, hoe is de printsnelheid bij jou? ik heb nog geen grote documenten afgedrukt, alleen een paar testjes, maar hij hapert behoorlijk, die 12 pagina's per minuut ga ik niet echt halen :)

Die twaalf pagina's haal je waarschijnlijk alleen op zwart in de laagste kwaliteit, zo werkt dat bij printers. Kwalitatief haalt deze voordelige printer wel een heel behoorlijk niveau, ook de scanner presteert behoorlijk.

die 12 pagina's was ook meer een geintje, maar 1 pagina per minuut lijkt me dan wel weer het andere uiterste (bij een gewoon tekst document) ? kwalitatief is ie inderdaad prima, kopieren gaat ook goed..