Philiips stand alone dvd recorder

Ik heb in MacFan eens een artikel gezien waar een Philips DVD recorder 990(?) gebruikt werd als superdrive. Nu heb ik zelf een DVDr75 en wil die als brander gebruiken. Vanuit Imovie kan ik inderdaad naar de DVD schrijven, maar met toast lukt het niet. Hij wordt niet herkend. Is er iets te doen om hem wel als brander te gebruiken.

Macblade : kan je niet doen zoals met een camcorder waar je via dv-in (firewire dus) de beelden terugstuurd naar de camcorder ??

De beelden worden dus ‘stromend’ geëncodeerd op dvd, net zoals dat met een tv-programma gebeurt. Dus enkel een mogelijkheid zoeken om de ‘bron’ aan je firewirepoort toe te kennen (zou eigenlijk in de handleiding van de philips moeten staan?)

Succes
Davedive

dank voor de reactie.

Het is inderdaad zo dat ik de camrecorder via firewire kan aansluiten . Ook heb ik een canopus 100 die ik met firewire of s-video op de philips kan aansluiten en zo beeld kan overzetten op DVD.
Het gaat er mij om, om met toast een (back-up)dvd te branden.
Ik heb begrepen uit genoemd artikel (MacFan nr 39) dat je ook Video-ts mappen en zo kan branden.
Misschien heb ik het niet goed…
Overigens staat er weinig info in de handleiding van philips. Ook bij navraag bij klantenservice ben ik niet veel wijzer geworden.
Er werden een paar PC programma’s genoemd om tot het gewenste resultaat te komen maar ik betwijfel of ze uberhaupt wel begrepen wat ik bedoelde.
Dus

Misschien herkent toast de externe brander gewoonweg niet.

Een oplossing die je misschien kan proberen is de video_ts en audio_ts mappen overzetten naar je camcorder via dvbackup hier te vinden.

Misschien lukt het dan via de camcorder om de mappen op een dvd te branden.

Omwegje, maar misschien te proberen.

Groeten
Davedive

Misschien herkent toast de externe brander gewoonweg niet.

Een oplossing die je misschien kan proberen is de video_ts en audio_ts mappen overzetten naar je camcorder via dvbackup hier te vinden.

Misschien lukt het dan via de camcorder om de mappen op een dvd te branden.

Omwegje, maar misschien te proberen.

Groeten
Davedive

Op een windhoos machine blokkeert er toch wel altijd iets niet :

éérste antwoord was blijkbaar niet doorgegaan, dus nog eens verstuurd, maar ja, blijkt het dan 2 keer op het forum te staan…

verlangend naar thuis, mac, osx,…

davedive

Misschien een goed idee maar hoe schrijf ik dat dan op tape?

Ja,

da’s nu iets waar ik niet kan op antwoorden.

Ik zou zeggen, downloaden, en zien of er geen 'demo’functie of tenminste helpfunctie aanwezig is, waarin dit uitgelegd wordt.

Eigenlijk vermoed ik dat het programma eenzelfde procedure gebruikt als in imovie, maar dat de bron niet de ‘huidige’ film is maar een willikeurig (aantal) bestand(en).

Succes
davedive

Ok we gaan maar wat proberen Bedankt voor de reactie