Phillips iPod ? Rip-off of joint venture

zie hier je kan je aanmelden als beta tester! http://www.audio.philips.com/betatest_HDD100.asp

Zijn de onderonsjes tussen Kleisterlee en Jobs toch ergens goed voor geweest?

Zo te zien best een leuk apparaat en het zal in de PC wereld misschien best gewaardeerd worden, maarrrrrr.... Volgens mij is ie groter dan een iPod. En de iPod is zo'n beetje twee jaar op de markt, dus eigenlijk lopen ze twee jaar achter :roll: .

[size=9:fd576cf8a2][color=darkred:fd576cf8a2][Gemodereerd][list:fd576cf8a2]Heb de thread even naar ‘Hardware’ verplaatst. 'T is immers een apparaatje.[/list:u:fd576cf8a2][/Gemodereerd][/color:fd576cf8a2][/size:fd576cf8a2]

Brushed metal layout:

HEEL ORGINEEL :lol:

Kijk ook eens bij laatste item (mp3&wma) naar de songname :?

Heel slecht dat het usb gebruikt :|

Wat ik niet snap is de titel: rip off of joint venture.

Het is logisch dat succes apparaten concurrentie krijgen, dat is het natuurlijk verloop op de markt. Joint venture lijkt me stug, waarom zou apple zo’n lelijk zwart ding in het assortiment willen?

Het gebruikt USB 2.0 en dat is sneller als het "gewone" firewire! Maar... iPod rocks gewoon, en verslaat iedereen op mp3 gebied! ik wacht op de volgende versie iPods....

Dennis

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die LCD met zwarte achtergrond en witte letters wel gaaf vind :oops: 8) .

[quote:f0e5c4c8c7="dennis"]Het gebruikt USB 2.0 en dat is sneller als het "gewone" firewire! Maar... iPod rocks gewoon, en verslaat iedereen op mp3 gebied! ik wacht op de volgende versie iPods....

Dennis[/quote:f0e5c4c8c7]

euh, USB2 sneller dan firewire 400 ?!

neen, toch niet!!
Het was zelf de moeite niet om usb2 op de markt te brengen!!!
firewire geraakt goed ingeburgerd!

Het stand in mijn hardware boek van school, en ik heb het ook ff nagevraagd :? ik geloof toch echt dat USB 2.0 iets sneller is dan firewire 400! Maar firewire 800 gaat toch weer over alles heen... Ik ga het toch nog even een keertje opzoeken!

Dennis

Lees dit engelse artikeltje maar eens :

http://www.pcmag.com/article2/0,4149,847716,00.asp

Gewoon ff snel gevonden op google!

Er staat : 480 megabits per second (Mbps) for USB 2.0 and 400 Mbps for FireWire

Volgens mijn diepgaande berekeningen is USB dus 80 megabits per second (Mbps) sneller!

Dennis

USB 2 spreekt de centrale processor aan en dit kan vertraging teweegbrengen. Bij FireWire gebeurt dit niet want heeft zijn eigen hardware. Conclusie? ... :wink:

Kortom over het snelheidsverschil tussen FireWire en USB 2 wordt hetzelfde geleuterd als over het verschil in MHz tussen Motorola/Mac - RISC processors en AMD/Intel/PC - CISC processors. Dus dikke [b:e28d3281f5]stierenstr*nt[/b:e28d3281f5]. De geboorte van een nieuwe snelheidsmythe?
:stuck_out_tongue:

Op het eerste gezicht lijkt de Philips een betere machine. Het apparaat is lichter, gebruikt een snellere verbinding tussen je computer en de speler en zal waarschijnlijk goedkoper uitvallen. Echter er zijn enkele maren die dit apparaat heeft, de bediening ziet er onhandig uit met die kleine drukknopjes in plaats van een scrollwheel zoals de iPod en verder weet je natuurlijk niet hoe goed het geluid daadwerkelijk is. Die functie van direct opnemen in mp3 heb ik een vermoeden dat dat niet zoveel voor zal stellen. Wat ook nog van groot belang is is hoe gemakkelijk het is om bestanden naar de speler te uploaden.

Zoals eerder is gebleken met de Expaniums zijn Philips producten niet altijd even denderend met de geluidskwaliteit.

Bovendien zit er waarschijnlijk toch een nieuwe iPod aan te komen die waarschijnlijk een verdubbeling in capaciteit heeft en firewire 800?
USB 2.0 is te laat gestart en zal vroeg of laat naar mijn idee een zachte dood sterven tenzij er weer een sneller versie van uit komt.

Gaat het nog niet snel genoeg???? Shit man, ik ben blij dat ik af en toe nog een glaasje kan drinken voor mijn iPod weer helemaal gevuld is. Voor mij moet het allemaal niet zo snel gaan hoor. Ik stel me gewoon vragen bij philips... iPod stays the best, and die FW 800 zal de hd toch nooit aankunnen. Wat ik wel zou willen is een kleurenscherm, microgolf, volledige pda en gm functies en niet te vergeten een tandenstoker op mijn iPod. en dan nog ergens zo'n zwitsers kruis erop.

Uit diverse testen (kan even niet de links naar voren brengen) is gebleken dat ondanks de theoretische snelheid van 480MB/s van USB 2.0 nooit gehaald wordt. Firewire haalt dit wel, mits de juiste chipset wordt gebruikt (Oxford 911). Hoe dan ook, qua acceptatie heeft USB 2.0 Firewire helaas overvleugeld. Bijna elke externe pc apparaat is tegenwoordig USB 2.0 compatible, en niet vuurdraad. Helaas gaat firewire het denk ik niet redden, als ik de huidige markt bekijk. Dan nog heeft de iPod nog steeds de meest aantrekkelijke combi van features en form factor, maar wordt wel ingehaald door de diverse concurrenten. Het wordt tijd voor een nieuwe versie van de iPod.

Just my ?0.02

Zou een P-Pod dit ook kunnen?

Bootstrapping an Xserve informatics cluster with an Apple iPod
http://bioteam.net/gallery/album01/DSCN0385

verder nog meer leuke foto’s van 's wereld grootste cluster(85), volgens hun dan. let vooral op het aantal views!!
zie rechts onder deze pagina
http://bioteam.net/gallery/bioclusters

ik had me aangemeld, wie weet.. maar helaas net een mailtje gekregen dat ik niet tot de selectiegroep hoor...

Om nog even op de USB / FireWire ruzie terug te komen,

USB was natuurlijk al lang ingeburgerd bij de PC gebruikers toen FW ten tonele kwam. nu weten we van PC gebruikers 1 ding zeker: ze zijn behoorlijk bang voor VERANDERINGEN… dus als de keuze komt tussen USB (1 of 2) en FireWire (400 of 800), zullen ze toch automatisch gaan voor datgene wat het bekendst in de oren ligt, en dat is USB…

PC gebruikers zijn geen vergelijkers/onderzoekers, die moeten het hebben van de mening van de buurman, iets opdoen uit eigen ervaring is er bij hun niet bij…

[quote:d006dffd45="michelvdb"]USB 2 spreekt de centrale processor aan en dit kan vertraging teweegbrengen. Bij FireWire gebeurt dit niet want heeft zijn eigen hardware. Conclusie? ... :wink:

Kortom over het snelheidsverschil tussen FireWire en USB 2 wordt hetzelfde geleuterd als over het verschil in MHz tussen Motorola/Mac - RISC processors en AMD/Intel/PC - CISC processors. Dus dikke [b:d006dffd45]stierenstr*nt[/b:d006dffd45]. De geboorte van een nieuwe snelheidsmythe?
:P[/quote:d006dffd45]

Als ze zeggen da USB2 480 Mbps is en FireWire 400 Mbps
Dan kun je er niet onder uit USB2 is het snelst, het doet er niet toe hoe het protocol juist werkt.

Auto 1 rijdt op benzine en maximum snelheid is 250 km/h 8)
Auto 2 rijdt op Kerozine en maximum snelheid is 150 km/h

Conclusie: Auto 1 is het snelst.
Maar je kan niet zeggen dat benzine beter is dan Kerozine. :roll:

Dus hier juist het zelfde USB2 zal sneller zijn maar dat het beter is, daar heb ik mijn twijfels over.

iPod(verdorie)

[quote:8791f47ecf="LoveBug356"]Als ze zeggen da USB2 480 Mbps is en FireWire 400 Mbps Dan kun je er niet onder uit USB2 is het snelst, het doet er niet toe hoe het protocol juist werkt.

Auto 1 rijdt op benzine en maximum snelheid is 250 km/h 8)
Auto 2 rijdt op Kerozine en maximum snelheid is 150 km/h

Conclusie: Auto 1 is het snelst.
Maar je kan niet zeggen dat benzine beter is dan Kerozine. :roll:
…[/quote:8791f47ecf]
je hebt deels gelijk maar daarom zeg ik ook altijd dat USB2 in theorie sneller is, maar het in de praktijk nooit haalt omdat er niet zo’n snelle brug beschikbaar is als firewire heeft. (en dat is gewoon stom van de bedrijven die USB devices maken.)

[quote:8791f47ecf=“LoveBug356”]Dus hier juist het zelfde USB2 zal sneller zijn maar dat het beter is, daar heb ik mijn twijfels over.[/quote:8791f47ecf]
en dit is dus niet waar,… USB2 zal nooit sneller zijn dan firewire… in de praktijk…