Photo CD

Hallo,

Heb een dual G4 - 1GHz met IPhoto en toast, hoe kan ik nu een photo CD maken die ik op m’n DVD speler kan spelen ?
Toast titanium heeft geen optie om photo CD’s te branden en als ik brand in IPhoto kies dan maak ik een MacOS data CD.
Iemand tips ?

Groeten,
Stef.

Gewoon je Jpegs wegbranden op een hybride CD. Die is dan gewoon te bekijken op je DVD speler :wink:

Syndic, moet ik dan in toast bij DATA - Mac OS and PC (Hybrid) CD kiezen of moet ik bij OTHER - Custom Hybrid kiezen.

Alvast bedankt.

De eerste idd. DATA - Mac OS and PC (Hybrid) CD :D

Ok, nog een laatste vraagje dan, als ik een cd aanmaak en ik dubbelklik op untitled cd staat er in de opties : use empty desktop database, moet ik dit aanvinken of niet?

Nogmaals mijn dank om de vlugge reactie.

Hmmm... als ik een nieuwe CD aanmaak en dubbelklik op untitled CD krijg ik dit te zien, geen options dus. Misschien gebruik ik een oudere Toast dan jij :roll:

[img:cb82d2ab91]http://www.slabface.com/img/roxio.jpg[/img:cb82d2ab91]

Ik zie dat je de 5.1 gebruikt en ik heb de 5.2, zal dan maar proberen zonder dat aan te vinken. Nogmaals bedankt.

Groeten,
Stef.

[quote:d789819d14="Jef"]Nogmaals bedankt.[/quote:d789819d14]

Anytime :wink:

Je kan ook Ulead DVP pictureshow gebruiken. Hiermee brand je een soort van DVD met menutjes en vanalles.

Erg leuk

http://www.ulead.com/dps_mac/

Bedankt voor de link & tip Niels, als ik het allemaal een beetje onder de knie heb kan ik dat eens proberen, op dit moment ben ik nog maar pas bezig met digitale fotografie.

Groeten.

Moet je toast gebruiken? Kun je dit niet met de standaard utilities doen, of desnoods via een standaard bijgeleverde terminal app/commando?

Weet niet of het echt met toast moet, maar met gewoon branden te kiezen in IPhoto maak ik een data CD, m'n CD via toast ging niet in mijn DVD speler, was thans een nieuwe Sony die SACD's kon afspelen, dus aan het toestel kon het niet liggen. Weet het ook niet meer nu ?

Jef

Ik heb hetzelfde probleem gehad en werd er gek van. Je moet echt eens het programma proberen welke ik hierboven noem.
Je kan de foto’s vanuit iphoto gewoon verslepen naar dit programma en de menu’s aanpassen.
Daarna klik je op burn en klaar is ie.

Alleen in de dvd speler stoppen en het werkt perfect en snel

Zal dan eens overwegen om het programma van ULead DVD PictureShow aan te kopen.