Photolader herkent ixus vaak niet

Ik heb een canon ixus 300. Nu vind ik het te omslachtig om iPhoto te gebruiken voor het importeren van mijn foto's. Mede omdat je met fotolader ook de filmpjes of een select aantal foto's kan importeren. Maar nu heb ik het probleem dat fotolader vaak mijn camera niet herkend. Nieuwe versies van de ixus werken wel vlekkenloos, maar de 300 is waarschijnlijk al te oud. Weet iemand hoe ik dit oplos of moet ik gewoon een cardreader kopen?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken en de reacties.

Das heel erg raar want mijn Ixus 1(00) doet het wel gewoon, en die is een stuk ouder dan jouw Ixus 300.

Mijn Ixus moet wel aanstaan, wil iPhoto hem herkennen. Ik zet hem op play en zet hem dan aan. Vervolgens start iPhoto direct op. Maar dit zul je al wel weten.

Ixus 300 te oud? En ik heb maar een Ixus 200, maar gebruik nooit iPhoto, wel het bijgeleverde softwarepakket 'Imagebrowser', daarna verhuis ik de boel met Graphic Converter.

De bijgeleverde software is alleen voor OS9 ik zou dus iedere keer classic moeten opstarten om een aantal foto's / filmpjes te importeren. Daar heb ik geen zin in. Ik heb het idee dat er iets mis is met de photolader, want eens per 50 pogingen herkent hij hem wel (als ik de camera steeds aan en uit zet)

Als ik mijn camera aanzet ‘ziet’ photolader dat er wel een ixus 300 is aangesloten (staat ook boven in het venster aangegeven), maar er staan geen foto’s als je ‘importeer een aantal’ aanklickt.

Sorry ik vergis mij, ik heb geen Ixus 200 maar een Ixus V2, je kan eens proberen met de software voor deze camera te downloaden.

Inderdaad. Ik had al gekeken op de canonsite of daar wat stond, maar dat was dus niet zo. Ik denk niet dat het mogelijk is om een iets in te pakken en te mailen. of wel? Doe in ieder geval niet al te veel moeite, misschien is er nog wel een ander oplossing.