Photoshop 5.5 - Hoe maak ik verloop in letters?

Ik wil graag letters maken in Photoshop die verlopen van de ene Pantonekleur naar de andere (van boven naar beneden). Hoe doe je zoiets? Anybody?

Firefly

ff snel uit mijn hoofd (ik werk nu in Photoshop 6) Tekstlaag omzetten in pixles Voorgondkleur je eerst PMS kleur, achtergrondkleur je tweede PMS kleur. Selecteer je tekst (pixels) Dan met je verloopgereedschap (vierkantje in je palet met een verloop van wit naar zwart) een lijn trekken over je selectie... Wil je iets uitgebreider hebben, mail me dan ff, zal ik wat screenshots fabrieken :p

Tis hartstikke mooi gelukt, bedankt!

Firefly

En weer verlaat een tevreden klant het pand.... :p Bedankt voor je bedankje...was al benieuwd of ut gelukt was

Moest eerst ff zoeken naar omzetten in pixels...in mijn PHSH heet dat render. Weer wat geleerd! Ben bezig te ontdekken wat prog allemaal kan en dat is ZOVEEL! Gelukkig heb ik de Adobe ontwerpgids oftewel de Photoshopbible bij de hand, hoewel sie ook niet altijd even overzichtelijk is. Maar als ik het niet snap kan ik het hier altijd vragen, dus het gaat allemaal prima lukken!

Firefly

Heeee...

kan ik dan ook een z/w afbeelding hebben met een laag erover met een pms kleur?

Je kunt er toch ook een duotoon van maken? Daar zit ook de mogelijkheid monotone in. Waarom zou ej er een losse laag overheen zetten?

Tja er zijn vele wegen...die onder water staan... FF serieus, je kan ervoor keizen om er een aparte laag over te zetten waarin je dan weer apart wat effecten kan aanbrengen voor het geheel (contrast/onscherp masker/etc) dit tast je origineel dan niet aan. Bepaalde PMS kleuren zijn in Duo/Monotone heel lastig te realiseren zonder dat de kwaliteit van je afbeelding aangetast wordt. Dus je moet maar ff kijken wat voor jou werkt...

Je was me voor! Dat had ik inderdaad ook al bedacht. Wat denken we toch goed mee ! ;)