photoshop 6 doet het niet meer [opgelost]

Ik heb een raar probleempje, sinds kort doet photoshop het niet meer. Het gaat om versie 6.0 van de ene op de andere dag werkt het niet meer. Als je kijkt naar het opstart venster dan zie je dat verschillende dingen woren opgestart, op het moment dat de fontlijsten worden gestart crasht hij en krijg ik een melding.

Ik heb de voorkeuren al weggegooit en geprobeert met verschillende extensies uit (ook alleen de basis aan) op te starten maar niks helpt.
Opnieuw installeren helpt ook niet.

Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn?

[img:41cc822dda]http://www.daantje.info/macosx/photoshop_fout.jpg[/img:41cc822dda]

De melding geeft aan dat het probleem zich bevind in het systeem. Opnieuw installeren van Photoshop is vrij rigoreus maar zoals je zelf aangeeft helpt dat niet. Ik zou eens kijken met Norton (ik neem aan dat je in OS9 werkt nu) of een ander schijfhulp-programma kijken wat er loos is. Techtool kan volgens mij ook hardware-problemen zien.

Is er een mogelijkheid om versie 7 op die machine te zetten misschien?

er is geen mogelijkheid om een nieuwere versie van photoshop op die machine te zetten. Verder is het zo dat die machine net opnieuw geinstalleerd is (een week geleden), eerst heel de schijf op nul gezet en toen een vers systeem 9.2.2 geinstalleerd. Dus iets met het systeem lijkt me ook zo vreemd. :D

Je hebt ook elke dag wel wat... Als het met het laden van de fonts mis gaat zou ik vooral ook eens kijken naar je ...fonts... Fontdoctor eens door je fonts laten snuffelen of tijdelijk aal behalve de systeemfonts uitzetten.

(haha… met conflictcatcher kun je ook systeemfonts aan en uit zetten, plugins aan en uit zetten en xtensies beheren)

Is er nog voldoende ruimte op je harde schijf over? PhotoShop vertikt het als dat niet zo is (alhoewel je dan wel een andere melding moet krijgen).

[quote:d0937f44fc="Deskman"]Je hebt ook elke dag wel wat... Als het met het laden van de fonts mis gaat zou ik vooral ook eens kijken naar je ...fonts... Fontdoctor eens door je fonts laten snuffelen of tijdelijk aal behalve de systeemfonts uitzetten.

(haha… met conflictcatcher kun je ook systeemfonts aan en uit zetten, plugins aan en uit zetten en xtensies beheren)[/quote:d0937f44fc]

hahahaha het lijkt er zo wel op dat ik elke dag wat heb, het gaat bijna in alle gevallen om iemand anders machine. Toevallig wil het zo zijn dat het andere verhaal van de findervensters voor de zelfde machine is, CC wordt daar vandaag uitgetest. Verder weet ik niet zeker of het iets met fonts is maar op het moment dat de fontlijsten worden geladen loopt ie vast. CC klinkt goed als het ook nog eens al die andere dingen kan!

thnx!

verder is het zo dat de machine net opnieuw geinstalleerd is en de schijf behoorlijk leeg is.

De oorzaak van het probleem is meestal: Het font Helvetica MOET worden geladen VOORDAT je Photoshop 6.0 op kunt starten. (Adobe-wijsheid) :? Veel succes

Volg dit technische document wat we hebben: http://www.adobe.com/support/techdocs/2aa72.htm

Het allereerste wat ik persoonlijk zou proberen is het weggooien van alle “AdobeFnt.lst” bestanden.

Henk

bedankt weer voor de reacties, ga alles gelijk proberen!

de helvetica staat weer op zijn plek, alles AdobeFnt.lst files zijn eruit en hij draait.

Verder is ConflictCather een erg fijn programma die ook nog eens een aantal problemen in de extensie en regelpaneel map vond!

dank voor alle support!