Photoshop 7 knalt eruit - Zie titel

Als de titel al aangeeft knalt Photoshop er bij mij regelmatig uit. vooralsnog geen heel ernstig probleem, maar wel irritant. Ik zal het wat nuanceren: Systeem OS 10.2 Quicksilver 867 650 MB RAM

Bij het inloggen/opstarten worden altijd de ADOBE-programma’s gestart (Ill. 10, Acrobat, Indesign 2.0.1, Shop 7) alsmede Appleworks 6, Suitcase 10, iCal en @Address. V.w.b. de RAM zit het volgens mij wel goed, onder X doet dat er voorzover ik heb begrepen ook niet veel toe.

Het probleem doet zich voor na een langere periode van inactiviteit, als Shop het op dat moment actieve programma is (en dus in de voorgrond draaide voor ik even ging koffiedrinken of zo). E.e.a. heeft gelukkig nog niet geleidt tot verlies van gegevens omdat ik de apple-S knop voldoende hanteer.

Ik gebruik geen sluimerstand voor de harde schijf, alleen het over het beeldscherm loopt even de "flurry" screensaver. Het scherm valt zoals ik heb ingesteld na 20 minuten in de sluimerstand.
Ik heb wel de indruk dat het iets met de sluimerstand heeft te maken: als ik de computer c.q. het scherm weer activeer door de muis een zwiep te geven om het scherm wakker te maken krijg in dit geval de melding dat Shop ermee is uitgescheden.
Ik heb overigens wel aangevinkt "Plaats harde schijf in sluimerstand indien mogelijk". Dit komt mij als een contradictie voor, omdat ik bij de sluimerstand heb aangegeven dat de computer nooit in de sluimerstand mag worden gezet (de bovenste schuif in het Energiestand Pref.panel).

Wie weet er meer van?

Alvast bedankt.

Hans

[quote:post_uid0="verbeek.h"]Ik gebruik geen sluimerstand voor de harde schijf, alleen het over het beeldscherm loopt even de "flurry" screensaver. Het scherm valt zoals ik heb ingesteld na 20 minuten in de sluimerstand. Ik heb wel de indruk dat het iets met de sluimerstand heeft te maken: als ik de computer c.q. het scherm weer activeer door de muis een zwiep te geven om het scherm wakker te maken krijg in dit geval de melding dat Shop ermee is uitgescheden. Ik heb overigens wel aangevinkt "Plaats harde schijf in sluimerstand indien mogelijk". Dit komt mij als een contradictie voor, omdat ik bij de sluimerstand heb aangegeven dat de computer nooit in de sluimerstand mag worden gezet (de bovenste schuif in het Energiestand Pref.panel).

Wie weet er meer van?

Alvast bedankt.

Hans[/quote:post_uid0]
Hallo Hans,
Waarom screensaver en sluimerstand beeldscherm, lijkt mij dubbel-op?

"Plaats harde schijf in sluimerstand indien mogelijk" is inderdaad tegenstrijdig met andere schuif "HD nooit in sluimerstand".

Dus sluimerstand HD helemaal uitzetten en mocht je dan nog problemen hebben dan moet je de preferences eens verwijderen van PS en Energiestand.

Succes,
Bert

[quote:post_uid0="Bert"]Waarom screensaver en sluimerstand beeldscherm, lijkt mij dubbel-op?

Dus sluimerstand HD helemaal uitzetten en mocht je dan nog problemen hebben dan moet je de preferences eens verwijderen van PS en Energiestand.[/quote:post_uid0]
Hallo Bert,

Screensaver en sluimerstand is inderdaad dubbelop. In een verloren moment die flurry friemels eens aangeklikt om te zien hoe het eruitzag.

Zal je laaatste oplossing eens uitvissen. Hoop dat het dan niet aan Shop ligt.

groeten,

Hans

[quote:post_uid0="verbeek.h"]In een verloren moment die flurry friemels eens aangeklikt om te zien hoe het eruitzag.[/quote:post_uid0] Hallo Hans,

Nog even ter informatie m.b.t. screensavers, ik heb laatst ergens een zooi screensavers van het Internet gedownload waarvan het merendeel wel z'n werk deed, maar ik kan me ook herinneren dat er mindere bij waren en met name eentje die zelfs het systeem liet crashen.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij wordt die van jouw niet bij de installatie bijgeleverd.

Succes,
Bert

Bert, Flurry is een standaard screensaver in OS 10.2.x ;)

Heb je wel de updater naar 7.0.1?

[quote:post_uid0="michelvdb"]Bert, Flurry is een standaard screensaver in OS 10.2.x ;)[/quote:post_uid0] Ja, ik weet, ik loop achter want ik moet 10.2 nog installeren.

Zit midden in een behoorlijk project, dus 10.2 moet nog even wachten tot dat het iets of wat rustiger wordt, want ik wil namelijk geen risico's lopen indien de installatie onverhoopt zou mislukken o.i.d., want daar heb ik laatst helaas al de nodige ervaring mee gehad (en ook hier vermeld).

Groet

[quote:post_uid0="tiny"]Heb je wel de updater naar 7.0.1?[/quote:post_uid0] Gaf bij bij mij de melding dat de taalversie niet klopte (Shop is NL bij mij). Dacht overigens dat dat niet meer zo uitmaakte voor X. Wel voor Shop blijkbaar. Updater dus maar getrashed. (of moet ik nu beter weer 15.2 MB door m’n 56k6 touwtje slepen?) Ik kwam overigens zo gauw niet tegen dat deze dit probleem op zou kunnen lossen.

Hans

Ik heb ook weleens gelazer gehad met het automatisch laten opstarten van programma's bij het opstarten. Suitcase is nu het enige dat dan opstart. Een klik in de dock is ook zo gebeurd, toch? Ik heb nu zelden problemen meer.

Ik bewaar mijn updates trouwens altijd. Vaak komen ze nog eens van pas. Ook is het wellicht aan te raden kabel of adsl te nemen? Als je dergelijke updates binnenhaalt (en ze daarna weggooit  :p ) zal je de kosten er snel uit hebben, denk ik.

Bij mij is Photoshop na de update in ieder geval een stuk stabieler. Ik kan me niet herinneren dat hij er sindsdien ooit uit is geknald. Maar ja, ik werk met een volledig Engels systeem…