Photoshop 7 onder Panther+Quark Xpress 4 onder OS9=PROBLEEM!

Ja hoor, ik wilde als eerste op de werkvloer patsen met Panther. Nou, ik heb het geweten! Na zowel een clean install als een update keert iedere keer hetzelfde probleem terug: wanneer ik beelden in Photoshop 7 heb opgeslagen en op de server voor de dtp-ers heb gezet, crasht hun Xpress 4 (eigenlijk loopt het hele systeem vast). Alleen aanklikken is voldoende. En... het treedt alléén op bij EPS bestanden... En wanneer ik het of onder Jaguar (op een ander systeem) of op OS9 (zowel Photoshop 7 als 6) doe: GEEN PROBLEEM!

Zelf ben ik dus nog niet helemaal overtuigd van Panther. Ja het is mooi, ja het is snel en ja het zal best wel geavanceerder zijn dan Jaguar, maar naar mijn mening zijn er nog teveel klachten over dit systeem. Veel bugs, veel installatieproblemen… Misschien dat Apple beter nog even had kunnen wachten met een nieuw OS (dit wordt al in een ander forum aangekaart).

Zijn er nog meer mensen die dit soort problemen hebben?

En kan iemand me vertellen wat Jaguar bedoelt met een ‘locked volume’ in Classic Mode???

Bij de introductie van Jaguar waren er ook veel problemen. Ik vind het op zich nu wel meevallen, er werkt relatief weinig software niet meer.

Maar als je echt op safe wilt spelen en in een productieomgeving werkt is het misschien handiger om op 10.3.2 of zoiets te wachten. Een grote verantwoordelijkheid ligt ook bij de andere ontwikkelaars…maar ja zij hebben in principe al vanaf juni een kopietje van Panther. :?

Dit probleem ben ik inderdaad ook tegen gekomen. Het gebeurt alleen met EPS bestanden opgeslagen vanuit Photoshop 7.0 met een uitknippad.

Oplossing voor dit probleem is de EPS bestanden opslaan met TIF preview i.p.v. EPS of JPG. Niet echt een fraaie oplossing maar het lijkt er op dat we het hiermee moeten doen (of updaten naar versie 8)

[quote:421b6617ca="joostspek"]Dit probleem ben ik inderdaad ook tegen gekomen. Het gebeurt alleen met EPS bestanden opgeslagen vanuit Photoshop 7.0 met een uitknippad.

Oplossing voor dit probleem is de EPS bestanden opslaan met TIF preview i.p.v. EPS of JPG. Niet echt een fraaie oplossing maar het lijkt er op dat we het hiermee moeten doen (of updaten naar versie 8)[/quote:421b6617ca]

Is het volgens jou een bug in PhotoShop?

Volgens mij is het een bug van Panther en moet het gezocht worden in de QuickTime-hoek... Bij het updaten van 10.2.8 naar 10.3 kreeg ik een melding dat 'het gebruik van deze versie van QuickTime' werd afgeraden. Nadat ik een schone installatie had uigevoerd, kreeg ik deze melding niet meer.

Al met al een behoorlijk probleem, want ik moest dus terug naar Jaguar. En nu heb ik geen enkel probleem. Ben geloof ik toch niet zo onder de indruk van Panther, eerder teleurgesteld. Dit had men kunnen voorzien: er zijn niet zoveel mensen overgestapt op Quark Xpress 5 en nog minder op 6. Nee, volgens mij is Panther gewoon te vroeg uitgekomen…!

[quote:1410233aae="Pharris"]Volgens mij is het een bug van Panther en moet het gezocht worden in de QuickTime-hoek... Bij het updaten van 10.2.8 naar 10.3 kreeg ik een melding dat 'het gebruik van deze versie van QuickTime' werd afgeraden. Nadat ik een schone installatie had uigevoerd, kreeg ik deze melding niet meer.

Al met al een behoorlijk probleem, want ik moest dus terug naar Jaguar. En nu heb ik geen enkel probleem. Ben geloof ik toch niet zo onder de indruk van Panther, eerder teleurgesteld. Dit had men kunnen voorzien: er zijn niet zoveel mensen overgestapt op Quark Xpress 5 en nog minder op 6. Nee, volgens mij is Panther gewoon te vroeg uitgekomen…![/quote:1410233aae]

Vreemd dat het probleem zich niet voordoet bij EPS bestanden bewaard met Photoshop CS (8.0). Ook werken de EPS bestanden prima in InDesign 2. Het is dus echt een Photoshop 7 / Quark (voor zover ik weet 5 en 6) probleem.

Het lijkt me dat hier veel mensen een probleem hebben. :frowning: