Photoshop 7 paden, wtf?

Eindelijk geupdate naar 7 (erg laat, ik weet het). Maar als ik een pad maak is het een vorm en niet een uitknippad. Als ik die vorm vervolgens bewaar in het padvenster dan blijft de vorm. Als ik die weggooi is het nog niet goed. Iemand een idee? :?:

als je een uitknippad 'getekend' hebt moet je dit ook toekennen als uitknippad aan het beeld, dit doe je in het tabblad paden en rechts ga je in de menu van het tabblad (klein driehoekje) kiezen voor het gewenste uitknippad (best is een naam te geven).

wil je het uitknippad in illustrator ervaren dan kan je best als .eps bewaren.

veel sxs
helix

Dat dacht ik ook... WTF! Oplossing is simpel... als je een uitknippad wilt maken ga je eerst naar je paden venster en maak je eerst een nieuw pad aan vanuit je venster >> naam geven (bv. pad 1) >> en dan pas je pad gaan zetten :D

Tsja zo kan het misschien ook, maar de makkelijkste manier is om gewoon voor 'Paths' te kiezen i.p.v. 'Shape Layers' Als je op het pennetje klikt krijg je boven in je venster (onder het woord Photoshop) de keuze uit deze twee dingen. Standaard staat ie op 'Shape Layers'

Ah, als je het eenmaal weet is het simpel. "Monkey see, monkey do!" ThanX people!! :D