Photoshop achtergrond

Hallo,

wie kan mij vertellen of er in Photoshop een optie aanwezig is om je desktop te verbergen tijdens het werken in Photoshop? Ik ben van plan te switchen, maar het lijkt me heel vervelend om te werken aan een foto terwijl je (misschien drukke) desptop er vrolijk omheen staat.
Kun je net zoals dat automatisch in wondows gebeurd, de desktop grijs maken oid?

Thanks!

Druk na het openen van een bestand gewoon 1 maal op de F en zie daar ... weg buroblad en neutrale grijze achtergrond.

Weet niet of dit kan in photoshop maar wel in fireworks, dus ik vermoed photoshop ook. Je kan in fireworks je scherm zo maximliseren dat je enkel je tekenblad en je panels ziet. Dus geen achtgergrond, doch, menubar or what so ever.

Groeten,
iSander

[quote:2b732669ad="mdsign"]Druk na het openen van een bestand gewoon 1 maal op de F en zie daar ... weg buroblad en neutrale grijze achtergrond.[/quote:2b732669ad]

Ik moet mijn mac nog bestellen, dus ik kan het niet testen :stuck_out_tongue: , maar is het zo dat je hiermee een soort van full-screen mode ingaat? Ik wil namelijk wel gewoon blijven werken in photoshop MET die grijze achtergrond. Dus niet alleen in een preview mode.

SUPER, maar F werkt niet in Photoshop Elements :cry: Heeft iemand daar misschien een ander truucje voor?

Met de F ingedrukt in Photoshop ga je naar fullscreenmode en kan je gewoon verder werken met je Photoshop bestand.

Succes.

In Photoshop kun je in het gereedschappallet kiezen voor drie weergaveopties:

1 - normale weergave waarbij je de finder en alle andere openstaande vensters ziet

2 - weergave waarbij je de rest van het beeld wordt gevuld met een neutraal grijze achtergrond

3 - weergave volledig fullscreen.

[quote:15524fce3f="MacBjorn"]In Photoshop kun je in het gereedschappallet kiezen voor drie weergaveopties:

1 - normale weergave waarbij je de finder en alle andere openstaande vensters ziet

2 - weergave waarbij je de rest van het beeld wordt gevuld met een neutraal grijze achtergrond

3 - weergave volledig fullscreen.[/quote:15524fce3f]

Heel heel erg bedankt allemaal! Echt super! Nu nog een mac kopen om het te proberen :stuck_out_tongue: maar dit was voor mij wel ff belangrijk om te weten :slight_smile:

Die functie heeft totaal niets te maken met het OS waarop Photoshop draait.... de Windhoos-versie kan dit net zozeer.

Er is zelfs (in PS 7, meen ik) de functie bij gekomen om met het handje (die krijg je makkelijk als je de spatiebalk indrukt) het canvas te verslepen. Dus als je rechts bijvoorbeeld de paletten voor Layers en Channels en zo hebt, kan je het canvas naar links slepen zodat het er onder vandaan komt.