Photoshop Alternatief?

Zit nog niet zo lang in het mac wereldje en vroeg mij af of iemand een goed alternatief weet voor photoshop? Met name vanwege de prijs!! Ik heb gehoord van MacGimp, maar ook begrepen dat het werken daarmee lastiger is dan Photoshop. Heeft iemand daar ervaring mee?

Wally

the Gimp is een prima freeware photoshop vervanger, maar is lang niet zo gebruiksvriendelijk en uitgebreid als photoshop. Maja, 't is free dus gewoon installeren en proberen, ik gebruik het al een tijd op mn werk en voor simele handelingen is het echt prima. Als je 'echt' wil photoshoppen dan moet je photoshop kopen :)

Gewoon Photoshop Elements....

Is niet te duur en toch wel ok…

KOen76

Inderdaad, Photoshop Elements 2.0 is heel eenvoudig in gebruik en wat mij betreft een prima alternatief!! Ik ben er erg blij mee en het hele zware werk is voor mij niet nodig!

Je kunt een demo van Photoshop Elements downloaden en het even proberen, zie je meteen wat er aan mist. Niet veel, hooguit het zware professionele, maar ik mis het niet… Maar ja, ik ben maar een amateur… :oops:

[url=http://lemkesoft.com/us_gcabout.html]GraficConverter[/url] is ook een redelijk goed edit programma en kost (maar) 35 dolar. Je kan het even gratis uitproberen! Helaas is het alleen geen vervanging van Photoshop.

Dank! Ik ga in eerste instantie Graphic Converter proberen. Kwam als standaard al op de compu mee. Als ik daar niet mee kan wat ik wil, ga ik Photoshop elements proberen :)

Wally