Photoshop bestand animeren in FCP

Ik probeer in FCP op videolaag 2 een Photoshop bestand met transparante backlayer een paar seconden te laten draaien en te verkleinen over een videolaag (V1) maar dat werkt dus duidelijk anders dan wanneer je dit met bv een jpeg doet. Als ik dubbelklik op het bestand in de tijdlijn, opent het bestand als aparte sequence en zie ik dus de onderliggende videolaag niet meer. Maar het draaien en verkleinen van het Photoshop bestand wil ik juist afstemmen op wat er gebeurt in het video. Hoe los ik dit op? En -uit nieuwsgierigheid- waarom gedraagt een .psd bestand zich zo anders dan een ander still image?

Bedankt alvast!

Wolf

ben zelf niet ze advanced in fcp pro en ik gebruik nog steeds de 4 express maar ik dat dit wel hetzelfde zal zijn.

Psd bestaat vaak uit lagen en als je deze opent dan ziet hij deze aan als een aparte sequence. Dan opent er op je tijdslijn een nieuw tabbladje. Dus in de psd sequence zou je normaal gezien de lagen tegenover elkaar kunnen laten bewegen en als je naar het tabblad van je echte film gaat zou je normaal gezien dit kunnen animeren. (als dubbelklikken de psd zelf opent dan kan je ctrl-click proberen om te openen in de editor.

(ik zit hier nu op een pc dus ik weet niet of het helemaal klopt, weet me te zeggen of het werkt)

-Sam Heijens

een vrij uitgebreide engelse uitleg over het werken met photoshop files in fcp vind je hier

http://www.kenstone.net/fcp_homepage/basic_photoshop_files.html

stukje daaruit over transparantie

The easiest way to work with Photoshop files that you want to lay over video is to create your PS files over transparency, PS’s checkerboard background. This transparency will be honored when you import the file into FCP. It’s important to understand that PS files come into Final Cut as separate sequences. This means that when you bring a PS file with multiple layers, all its layers remain intact as separate layers in a FCP sequence. There each layer can be animated and affected separately.
The only time Photoshop files do not import as a sequence is when they are made up of a single background layer or are saved as flattened images or in some other file format, such as PICT or TIFF. Note: there appears to be a problem importing large format TIFF files into FCP3 under OS X.

Because it’s simpler to work with a single-layer file, I often convert my PS files to PICT images, preserving the transparency information in an alpha channel, a simple procedure and easy enough to create a PS Action for. I retain the PS file to make changes after the following procedure.

en heb je wel eens onder de menu optie modify bij composite mode gekeken?

Dat stukje van Ken Stone was precies wat ik nodig had- bedankt!!