Photoshop canvasgrootte

Wanneer je de canvasgrootte van Adobe Photoshop gebruikt, is de defaultinstelling het canvas vergroten vanuit het midden.

Je kunt op een van de 9 vierkantjes klikken als je het canvas naar een andere kant wilt vergroten: het “anchor”.

Om zo’n vierkantje te activeren moet ik altijd de muis gebruiken.

Kun je zo’n vierkantje ook met een toetsenbord-combinatie activeren?

geen idee, ik vermoed haast van niet. Is één muisklik teveel werk dan?

haha, nee! Geen idee of dat kan, maar ik weet nu wel dat je met de ALT ingedrukt in dat venster ipv een 'cancel'knop een 'reset' knop krijgt! :D handig!

[quote:188adf1bb0="kontheur"]geen idee, ik vermoed haast van niet. Is één muisklik teveel werk dan?[/quote:188adf1bb0] Als je veel met dit soort dingen bezig bent is elk beetje snelheid meegenomen. Vooral in de grafische industrie heb je veel te maken met deadlines en haastklussen.

[quote:7d4c6c3007="marloez"]haha, nee! Geen idee of dat kan, maar ik weet nu wel dat je met de ALT ingedrukt in dat venster ipv een 'cancel'knop een 'reset' knop krijgt! :D handig![/quote:7d4c6c3007]

Haha… dat is in ieder programma van Adobe Loez :lol:

[quote:ed84ca697d="MacBjorn"][quote:ed84ca697d="marloez"]haha, nee! Geen idee of dat kan, maar ik weet nu wel dat je met de ALT ingedrukt in dat venster ipv een 'cancel'knop een 'reset' knop krijgt! :D handig![/quote:ed84ca697d]

Haha… dat is in ieder programma van Adobe Loez :lol:[/quote:ed84ca697d]

alsof ik OOIT de behoefte heb om op alt te drukken als ik in een invulvenster zit… :roll:

:wink:

Tuurlijk wel, als je in zo'n instelvenster zit te frutten aan allerlei instellingen en weer terug wil zonder te cancelen en dan weer dat venster naar voren te halen. Dan doe je de 'alt' knop inhouden en verandert die 'cancel' in 'reset'.

[quote:bc28697c93="MacBjorn"]Tuurlijk wel, als je in zo'n instelvenster zit te frutten aan allerlei instellingen en weer terug wil zonder te cancelen en dan weer dat venster naar voren te halen. Dan doe je de 'alt' knop inhouden en verandert die 'cancel' in 'reset'.[/quote:bc28697c93]

ik weet altijd precies wat ik doe… :innocent:

haha! en nu weer :sotp:

[quote:c4bf8d9fd3="sanne"]Wanneer je de canvasgrootte van Adobe Photoshop gebruikt, is de defaultinstelling het canvas vergroten vanuit het midden.

Je kunt op een van de 9 vierkantjes klikken als je het canvas naar een andere kant wilt vergroten: het “anchor”.

Om zo’n vierkantje te activeren moet ik altijd de muis gebruiken.

Kun je zo’n vierkantje ook met een toetsenbord-combinatie activeren?[/quote:c4bf8d9fd3]
wat is er dan met je muis gebeurt?

Er is niets met mijn muis gebeurd.

Veel van wat ik doe met Photoshop maakt dat ik de canvasgrootte veel gebruik. Die hele procedure zou ik kunnen doen zonder mijn handen van het toetsenbord te halen, als ik de muis niet zou hoeven gebruiken om de anchor van plek te veranderen.