CC2015 en CC2017
waarschijnlijk heb ik iets gedaan wat ongeoorloofd is. De bovenste werkbalk met onderstaand info.
Normaal gesproken zie ik eerst het Ps logo, maar de balk met “Bestand”, “Bewerken” ed. ontbreekt.
Hoe kan ik het terughalen?
Indrukken van de toets F cycled door 3 verschillende weergaven.
De toets TAB indrukken laat je gereedschappen en vensters van Layers etc. verdwijnen.
Maar bij het opstarten van PS zou je gewoon in de standaard layout terug moeten keren, met menubalk. Herinstalleren?
werkt niet, wat te zien is dat het verschijnt als de cursor helemaalnaar boven word geschoven, het blijft even zichtbaar. Zodra je cursor weghaalt dan is het weer weg.
Heb je een document geopend? Indien zo, druk even een paar keer op de “f” toets, dit veranderd de “screenmode” (fullscreen met menu’s, fullscreen zonder menu’s, niet fullscreen etc) Of gebruik onderstaande knop (het is een screenshot van Windows, maar werkt hetzelfde op de Mac.
@Shmoo: Wellicht een beetje offtopic of zelfs outdated, maar als hij 'resume" aan heeft staan wat volgens mij nu standaard aan staat op een Mac, dan herstart hij helaas ook altijd alle ellende weer. (Althans, zelf vaak gehad met OS Yosimite). Weet niet of het inmiddels gefiksed is, maar ook het vinkje “resume” uitzetten deed toen niets.
Ik neem aan dat de menubalk in andere programma’s en het systeem wel zichtbaar is. Anders staat automatisch verbergen van de menubalk misschien aan. System Preferences > General > Automatically show and hide the menu bar
Het lijkt erop dat de Workspace niet goed wordt geladen. Dit is echter lastig te resetten als je niet bij de menubalk kunt. Window > Workspace > Reset [naam] workspace
Wat je wel kunt proberen: voorkeuren verwijderen. Houdt Shift+Option+Command ingedrukt en start Photoshop. Je krijgt nu de vraag of je de voorkeuren wilt verwijderen:
Tweede mogelijkheid: Photoshop CC > ⌘+K (preferences) > General > Reset Preferences on Quit