Photoshop: Clipboard export failed

Ik ben met aardig grote bestanden in Adobe Photoshop bezig. Regelmatig kopieer ik grote stukken van het ene bestand naar het andere bestand. Wanneer ik dan weer naar de Finder terug ga, krijg ik de melding:

Clipboard export failed because it is too big to export.

Is er een manier waarop ik die “foutmelding” kan onderdrukken? Ik wil WEL graag stukken Photoshop in het geheugen kunnen plaatsen om in andere applicaties te gebruiken, maar ik hoef niet te horen wanneer dit te groot is.

Er zijn wel softwareprogjes die een alternatief clipboard aanbieden waar je ook grotere bestanden in kan plaatsen. Ik heb ze zelf nog nooit geprobeerd. Wellich kan een zoektocht op www.versiontracker.com je verder helpen.

Nee. Het gaat mij niet om dat grote clipboard. Ik hoef GEEN groot bestand in mijn clipboard: wanneer je van het ene Photoshop-bestand naar het andere Photoshop-bestand kopieert, is er geen probleem. En voor de momenten dat ik een groot bestand in een ander programma nodig heb, kan dit wel via im/export, dat hoef ik niet via het clipboard te doen.

Het enige wat ik wil is de melding ONDERDRUKKEN dat het grote clipboard NIET geëxporteerd kan worden, OP HET MOMENT dat ik naar de Finder schakel.

Terwijl als ik het goed begrijp die mededeling voort jou juist nuttig is?

Purge clipboard in Photoshop als je de dikke dingen daar niet langer wilt hebben…

Nee. De melding is voor mij niet nuttig.

Ik ben bezig in Photoshop, met grote stukken van het ene PS-doc naar het andere PS-doc. Dat werkt hartstikke mooi, geen enkel probleem. Maar tussen het werken in PS door, schakel ik naar de Finder. Omdat ik daar wil zoeken. Of ik schakel naar een ander programma: bijvoorbeeld mijn mail.

Ik heb dan geen melding nodig dat PS het clipboard niet kon exporteren.

Het is niet handig om ELKE keer als ik van PS naar een ander programma ga, eerst een extra handeling te doen om het clipboard te purgen. Dat heeft hetzelfde hinderlijke als de melding.

Het is in PS mogelijk, bij de Voorkeuren, om het exporteren van het clipboard uit te zetten. Dan komt ook inderdaad de melding niet meer. Maar dan heb ik ook niets op het clipboard zitten op die momenten dat ik het nou net wèl nodig heb.

Vandaar mijn oorspronkelijke vraag: ik wil WEL de clipboard-functie behouden, maar ik wil NIET de hinderlijke melding dat PS het clipboard niet heeft kunnen exporteren, ELKE keer als ik naar een ander programma schakel. Geloof me, ik heb de melding nu een aantal duizend keer gezien. Het is een van de meest overbodige meldingen die ik ken.

Is het bijvoorbeeld mogelijk om het clipboard groot genoeg te maken om deze melding niet meer te krijgen?

Ik heb inmiddels een alternatieve methode aangeboden gekregen: in plaats van de grote stukken via copy-paste van het ene document naar het andere document te brengen, kun je een complete laag (waar het bij mij vaak om gaat) via slepen (beetpakken in het lagenpallet) naar een ander document brengen. Daarmee omzeil je het clipboard en daarmee de melding.

In de voorkeuren van Photoshop het vinkje weghalen bij "export clipboard" zou gewoon moeten kunnen, volgens mij wist hij de inhoud van het clipboard pas zodra je Photoshop sluit... niet terwijl je even naar een ander programma gaat.

Overigens kun je ook een selectie maken, en dan met de move-tool verslepen naar je andere document.