Photoshop crasht bij gebruik druppel

Heren en dames,

sinds enige tijd ben ik bezig met het leren bewerken in photoshop, dus ik ben nog een beetje :mrgreen: hierin. Maar toch:

Als ik in Photoshop 7 een druppel maak met bijvoorbeeld de opdracht om een foto iets kleiner te maken, crasht photoshop na het verwerken van enige foto’s. Het is niet elke keer, maar wel vaak. hij opent en bewerkt er een paar, vervolgens… -klap- photoshop weg, en niet eens een melding of iets.

Heb ik nou die druppel niet goed gemaakt of zit er een foutje in photoshop?

iMac G4 800
768 Mb Ram
OS X 10.2.6
Photoshop 7.0

Sluit PS de bestanden wel weer af na bewerking?

Dat heb ik niet in de handeling zelf opgeslagen, daar staat enkel de opdracht om te verkleinen. maar bij het maken van de druppel heb ik bij doel "opslaan en sluiten" gekozen

Photoshop is wel erg kritisch... :wink:

Heb je de laatste update ook? 7.0.1? Of heb je de NL-versie, daar moet de update, meen ik, nog voor uit komen… :roll:

Ik heb 7.0, Nederlands editie...

wellicht wachten op de update dus…

Het kan misschien de oplossing zijn. Heb je alleen problemen met Photoshop of zijn er ook andere dingen op je Mac die niet lekker lopen?

Updaten naar Photoshop 7.0.1. [b:921cae0ea9][url=http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=39&platform=Macintosh]Hier[/url][/b:921cae0ea9] is hij te vinden.

Klinkt raar, maar probeer de standaard maten eens anders te zetten (bv op inch ipv mm), dit lost nl ook een crash op met Eye Candy (deze bug is gedocumenteerd)

[quote:87c75990d8="JeePee"]Het kan misschien de oplossing zijn. Heb je alleen problemen met Photoshop of zijn er ook andere dingen op je Mac die niet lekker lopen?[/quote:87c75990d8] Inderdaad, alleen Photoshop hikt af en toe eigenlijk... eerst die update maar eens installeren, en die maat-eenheden eens anders zetten.

Jongens, bedankt en tot vervolg!