Photoshop CS droplet probleem

Dag Photoshoppers,

Ik heb een probleem bij het automatisch toekennen van een naam bij het werken met een droplet. Ik heb een folder met 10 verschillende files. Deze moeten op twee verschillende grootes bewaard worden voor web, met bv filename_groot.jpg en filename_klein.jpg
Nu doe ik het als volgt:

• ik maak een actie aan
  • image size (voor de grote)
  • save for web
  • image size (voor tumb)
  • save for web
    Daarna maak ik via ‘automate’ een droplet aan.
    Ik geef in de droplet aan ‘overide action “save as” Commands’ en specifeer een filename.

Als ik daarna een map op de droplet gooi, kent ie niet de filename toe zoals ik die gespecificeerd heb in de droplet, maar noemt ie de bestanden zoals ik die in de action ‘save for web’ heb gebruikt.
Resultaat is dat de droplet steeds vraagt of ik het bestand wil overschrijven met de naam die ik bij ‘save for web’ heb gebruikt. Aan het eind van de rit heb ik dus maar 1 file i.p.v. 10 grote en 10 kleine :x
Hoe los ik dit op?

1. Maak je handeling zonder het bewaren. 2. Maak het applescript waarin je wel laat bewaren.

Hier vind je er meer over:
http://bbs.applescript.net/viewtopic.php?t=8103&highlight=photoshop

Succes.

volgens mij kan het makkelijker..

als je hem eerst saved… in een andere map en daarna de kleine ook via save for web in een andere map opslaat… dan is het volgens mij al opgelost…

ik zal als dat bij jou niet lukt zelf even een droplet maken die hetzelfde doet

hs-l

[quote:27ca7094c2="HS-L"]volgens mij kan het makkelijker..

als je hem eerst saved… in een andere map en daarna de kleine ook via save for web in een andere map opslaat… dan is het volgens mij al opgelost…

ik zal als dat bij jou niet lukt zelf even een droplet maken die hetzelfde doet

hs-l[/quote:27ca7094c2]

Dan ben ik idd een stap verder en heb ik aan het eind van de rit wel 20 bestanden. Maar wat ik vreemd vind is dat de bestanden niet worden ge-renamed terwijl ik dat wel in de droplet aangeef. Ik wil dus dat de grote beelden en ‘toevoegsel’ 01 krijgen en de tumbs 02.

[quote:27ca7094c2] Uit de photoshop help: Note: No matter how you’ve recorded your action’s Save As steps (with or without filename specifications), if this option is selected, the file is saved to the folder and the filename in the droplet.[/quote:27ca7094c2]

Het oplossen met een applescript gaat niet werken, omdat ik de droplet maak zodat ie gebruikt kan worden op een windows machine.

ik ga het zo ff uitproberen,.. maar denk dat het lastig gaat worden om dat met 1 droplet te doen.. je zou er natuurlijk ook 2 van kunnen maken. misschien iets omslachtiger,.. maar beter dan niets

nou... half opgelost. Ik schrijf nu de verschillende bestanden naar een aparte map en daarna via de filebrowser doe ik een batch rename. Resultaat is hetzelfde, er zijn alleen meer handelingen voor nodig. Wat met deze manier ook lastig is is dat je voor elk formaat een aparte folder moet aanmaken. Voor de site waar ik nu aan werk wordt elk beeld op 4 verschillende formaten geplaatst, dus dat is nogal wat meerwerk...