Photoshop CS2 probleempje...

Vanmiddag mijn nieuwe iMac G5 binnengekregen dus gelijk alles enthousiast in Targetmode vanuit mijn PB kopieren naar de G5. Met geen enkel programma een probleem behalve met CS2. Ik begrijp inmiddels waar mijn fout ligt: CS2 moet je voor het overbrengen de-activeren en vervolgens na het overbrengen weer activeren. Helemaal vergeten dus. Ik heb een legale versie van CS2 dus dat is het niet. CS2 wil niet meer opstarten op de G5 omdat hij opnieuw geactiveerd wil worden alleen dat krijg ik dus niet meer voor elkaar. Wat moet ik nu doen???

voor de duidelijkheid: herinstalleren vanaf CD levert dezelfde 'cannot activate' op dus ergens blokkeert er iets door het overbrengen. Maar waar en wat?

Ik denk dat het het beste is om kontakt op te nemen met Adobe, aangezien je volledig legaal en officieel geregistreerd bent, moet dat geen probleem zijn om je registratie over te laten zetten. Werkt de 'transfer activation' metthode niet?

nee dat werkt ook niet. Ik dacht: er is met het overbrengen iets misgegaan dus dat moet ook weer te herstellen zijn. Ergens een file ofzo. Maar als dat niet het geval is ga ik wel met Adobe in de slag. Zucht... Je ziet altijd wel iets over het hoofd...

Met het activeren van CS2 moet je heel goed opletten. Als je hem installeert op een andere harddisk bijvoorbeeld moet je hem eerst de-activeren via Adobe website en later weer activeren. Activeer je hem niet (ook bij 1e installatie), dan gaat hij na 30 dagen op non-actief tot dat je hem aanmeld bij Adobe!

Het is een ingewikkeld truukje wat er voor moet zorgen dat CS2 niet gekopieerd kan worden. En ze hebben gelijk ook.

Maar toch snap ik die beveiligingen niet, degene die hem niet willen kopen downloaden gewoon de corporate versie zonder beveiliging, ik vind het maar omslachtig.

Ik kan me nog herinneren van ‘vroeger’ dat je xpress 3x kon installeren van de schijfjes en via de schijfjes deinstalleren zodat je weer een installatienummer terugkrijgt.
Probleem was dat als je je harde schijf defragmenteerd xpress niet meer werkte en ook geen installatienummer meer terug kreeg.

[quote:16ff793e83="Gatekeeper"]voor de duidelijkheid: herinstalleren vanaf CD levert dezelfde 'cannot activate' op dus ergens blokkeert er iets door het overbrengen. Maar waar en wat?[/quote:16ff793e83]

Vreemd idd.
je kunt CS2 op twee computers installeren. De enige voorwaarde is dat je ze niet tegelijkertijd gebruikt. Ik heb hem hier op een iMac staan, en op mijn studio probleemloosop een G5 geinstalleerd.Staat ie niet toevallig nóg ergens geinstalleerd ?

En die eerste licentie deactiveren heb je dat al geprobeerd ?
Anders morgen Adobe even bellen…