Photoshop-cursus voor MacOSX.nl leden!

In het verlengde van mijn initiatief tot het opzetten van een Photoshop cursus voor en door MacOSX-leden- zie de berichten in het topic " Waar blijven de vragen over Photoshop"- hier een geheel nieuw topic hierover waarin ik jullie uitnodig hierop te reageren en mee te denken om dit op een goede en leuke manier van de grond te krijgen. Graag hoor ik jullie tips, ideeen en dergelijke!!!

Een eerste vereiste is natuurlijk een lonend aantal geinteresseerden!!  Tevens, en ik val maar even in herhalingen (zie bovengeoemd topic), zijn er mensen nodig die ideeen hebben over locaties of hierover kunnen beschikken! Daarnaast zoek ik iemand die over een beamer beschikt of deze kan 'regelen'. Als er genoeg belangstelling is van jullie kant worden de zaken steeds concreter en kunnen we iets goeds op poten zetten!

ik ben hier eventjes luidop aan het denken....

als je een meeting organiseert zal er een duidelijk programma moeten zijn, waar de topics voorgesteld worden, probleem is de verschillende niveaus van de leden, tracht dus voor elk niveau iets 'nieuws' aan te bieden. ook de tijd van de 'les' zo goed mogelijk te benutten, hooguit twee uur aandacht bij theoretische uiteenzettingen is een maximum.

de plaats: zorg ervoor dat 'de belgen' en dit zijn er meer dan je denkt bij Macosx.nl misschien ook eens langs kunnen komen.

groeten
Helix

Vind het een leuk idee. Tiny is trouwens ook de gene die voor plan is Photoshop cursussen te geven.

Hoe en waar organiseren is inderdaad een goede.

Adriaan

Ja, ondanks de drukte voor mij nu ben ik wel enthousiast. Ik heb een zwak voor mensen die met Mac en met Photoshop werken ;) We moeten inderdaad ff kijken hoe we het kunnen en willen doen. Als iedereen in bezit is van Powerbook of iBook, kunnen we het makkelijk regelen. Zo niet, kunnen we misschien kijken of we van een opleidende instantie (die leslokalen heeft ingericht) een ruimte kunnen gebruiken?

Trouwens, een beamer is een ding dat lijkt op een dia- of overheadprojector. Hij projecteert het scherm van de docent is het groot op een witte achterwand. Zo kan de hele klas meekijken. Niet essentiëel maar wel erg handig. Dan krijg je niet van: "… dat is dat knopje wat je daar linksboven ziet… nee, onder dat andere dingetje…" Mensen kunnen dan ik één keer zien waar je zit. Ik heb zelf een cursus GoLive gedaan en daar hadden ze zo'n ding. Ook op prsentaties van Adobe hebben ze dit soort dingen.

Het lijkt me handig om een nieuwe topic te starten waarin we alleen over de cursus praten. Adriaan heeft me omgetoverd tot forum moderator dus als het goed is moet ik deze message straks kunnen verplaatsen naar de topic. Start jij de topic, Gatekeeper?

Tips en aanmeldingen etc. kunnen we waarschijnlijk het beste direct in het forum doen? Ben benieuwd. Leuk initiatief

[i:post_uid0]Bij deze dus ook in onder deze topic geplaatst[/i:post_uid0]

Na een kopie van wat er al in een andere topic stond, nog ff een reactie op wat er hier alweer gezegd is:

Ik denk dat er in de eerste instantie behoefte is aan een cursus voor beginners. In ieder geval wil ik zeker zijn dat mensen de grondbeginselen wel onder de knie hebben voordat we doorgaan. Maar het zal inderdaad af hangen van de reacties in deze topic.

Het lijkt me niet zinvol om twee uur lang alleen maar te praten. Volgens mij leer je juist over Photoshop door ermee te werken. Na een uitleg, een ruime oefentijd dus. Ik zal, indien mogelijk, aan iedereen denken (ook aan de Belgen dus). Echter, als we ergens een ruimte kunnen gebruiken, moeten we die kans grijpen, denk ik. Ook al is deze in Friesland of zo…

Zelf woon ik in Noord-Holland en voor de cursus zou iets van Utrecht waarschijnlijk ideaal zijn. Maar we lopen inderdaad op de zaken vooruit. Eerst moeten we zien hoeveel mensen hier behoefte aan hebben. En dan moeten jullie nog een ruimte regelen en zo.

Graag reacties dus op dit leuke initiatief!

Er is een nederlandse cursus van quicktime filmpjes (waarop je de auteur z'n beeldscherm ziet terwijl hij bezig is) op cd beschikbaar. Ik weet niet meer precies hoe en wat, maar voor iets van 10 euro krijg je een cd. Stond volgens mj in macfan ofzo. Firely heeft hem ook. Misschien heb je er iets aan ter ondersteuning van evt lessen. ik zou eerst een regio onderzoekje doen. Als het ver reizen is, werkt het misschien in je nadeel. Goed initatief trouwens.

Ik ben wel geïnteresseerd! Ik heb ook wel een beamer. Aleen een redelijk oude die alleen maar met 800x600 werkt.

[quote:post_uid0="Igor"]Ik ben wel geïnteresseerd! Ik heb ook wel een beamer. Aleen een redelijk oude die alleen maar met 800x600 werkt.[/quote:post_uid0] Te gek, de beamer is er al. 800 X 600 moet geen probleem zijn. Voor uitleggen is dat genoeg. Kan hij worden aangesloten op een TiBook?

We hebben zelf thuis ook een TiBook en denk dat het wel lukt! De beamer heeft een s-video ingang. Een beeldscherm ingang, weet niet precies de naam, die op elke pc zit. En nog een geel rood wit ingang! En een ingebouwde box maar met versterker klikt toch mooier!

Dus genoeg mogelijkheden om hem aan te sluiten. Volgens mij kan hij alleen maar tot 65Hz.

Het is trouwens een sony, ooit gekregen bij een mac of iets dergelijks… (weet het niet meer precies)

Nog meer geïnteresseerden? Kom op jongens (m/v)! Wees niet te bescheiden  ;)

altijd... mk

Ik wil wel komen als ik geen uren moet rijden dus als het ergens in het zuid(en)(-oosten) is ben ik van de partij (Belg he)

Zullen we afspreken dat we met acht geïnteresseerden serieuze plannen gaan maken?

Nog ff jongens, nog een paar…

:D ben zeker geïnteresseerd te bezoeken, maar helaas geen practische mogelijkheden om te helpen.......

Paul

Ik werk bij een grafisch bedrijf waar we best wel ruimte hebben om cursus te geven. En eventueel ook nog wel wat G4's om mee te werken (draaien nog wel bijna allemaal op OS9 momenteel). Ik zou eens kunnen overleggen met de directie in hoeverre zijn hier heil in zien. Ik woon echter niet in het zuiden van het land. Meer boven het midden. :)

Alle reacties zo volgend moet me allereerst van het hart dat ik de interesse enigszins teleurstellend vind, maar wie weet komt er nog iets van de grond. Op voorhand wil ik ervan uitgaan dat werken in OS9 GEEN optie meer is, ook al gezien de aard van dit forum en deze gehele site. Als uitgangspunt wil ik nemen de combinatie Jaguar en PS7! Oprecht geinteresserden die NIET over PS7 kunnen beschikken dienen mij rechtstreeks te emailen! Als startniveau wil ik uitgaan van beginnersniveau, zeker omdat Jaguar en PS7 hun eigen dynamiek weer hebben. Gevorderden kunnen de echte beginners dan snel optrekken, en voor de gevorderden kan het nooit kwaad de grondbeginselen weer eens te zien! Concrete niveau-aanpassing is dan uiteraard te allen tijde mogelijk!

Concreet tot nu toe: Een deelname van 8 lijkt me een absoluut minimum! De interesse van Belgische zijde is in dit gezelschap relatief groot dus ik stel voor dat een locatie ten noorden van Utrecht geen optie is in deze; sterker nog, hoe zuidelijker hoe wenselijker en als iedereen wat water bij de wijn doe moet dit mogelijk zijn.

Een beamer is voorhanden.

Tot zover even de 'stand van zaken' om de dingen wat meer handen en voeten te geven. Tiny komt dit een beetje overeen met jouw gedachten?

Verder meedenken en invullen uiteraard zeer gewenst!! En bovenal MEER geinteresseerden gezocht, ook Belgen zeer welkom, dus 'spread the Word'…

Gatekeeper,

Bedankt voor je enthousiaste medewerking. Zonder dergelijke inzet gebeurt er niks.

Ik ben het in grote lijnen met je eens alleen ben ik wel van mening dat mensen met PS6 en OS9 ook mee kunnen doen. De handelingen zijn grotendeels hetzelfde. PS 5.5 of lager lijkt me niet handig maar de upgrade naar 7 bevat, afgezien van de healing tools en de vernieuwde brush engine, hoofdzakelijk kleine tweaks, als bv de filebrowser. Als we uitgaan van de grondbeginselen (wat me inderdaad verstandig lijkt) lijkt PS7 niet echt noodzakelijk. Belangrijker lijkt het me dat we een groep gegadigden bij elkaar krijgen.

Dus als je ook maar een kleine interesse in Photoshop hebt: dit is je kans om goedkoop en makkelijk over Photoshop te leren.
Normaal gesproken schreeuw ik niet vaak maar ik wil nu ff dat het opvalt:
                            REACTIES ZIJN WELKOM

Ik stel mijn ruimte beschikbaar voor het geven van photoshop cursussen.

Ik heb een locatie in een kerk in Leidsche Rijn (Utrecht)
(Circa 50 man kan erin)

en een afgezondere locatie binnenkort in een cultureel centrum,kan ik wel wat regelen
(na wat regelen kan daar ook wel 40 man in)

Uiteraard lever ik op beide locaties netwerk (100mbit)
en kabelinternet.

Adriaan en anderen,let me know now!

Danny hartstikke bedankt voor het beschikbaar maken van je ruimte!! 50 man lijkt me vooralsnog ruim voldoende... :) Ik denk ook dat regio Utrecht een locatie is waar iedereen die echt interesse heeft zich wel in kan vinden. Ik hoop oprecht dat de afstand de Belgen er niet van weerhoudt om mee te doen!! Zelf kom ik uit Bergen op Zoom dus ik ben ook al 'bijna-Belg'.

Ik denk nog even hardop verder: Aangezien het hier alleen om een RUIMTE gaat zijn er dus nog geen computers (want we blijven zo lang mogelijk uitgaan van een ideale situatie: de trojka leraar -beamer - locatie met computers). Bij deze een oproep aan KLAASB die eerder reageerde: Klaas is het wellicht mogelijk dat jouw bedrijf hier 'iets in ziet' en de G4's waar je het over had ter beschikking stelt? Niet geschoten is altijd mis dus ik probeer maar!! Wellicht zijn er andere opleidingsinstanties die hier hun medewerking aan willen en kunnen verlenen??? Laat het ons weten!!

Tiny het is verder prima hoor om OS9 en PS6 in te calculeren ik trachtte maar uit te gaan van een zo groot mogelijke homogeniteit, maar jij als leraar kan dat beter beoordelen dan ik!

Als Utrecht inderdaad de locatie wordt dient t.a.v. het tijdstip van samenkomst de filegevoeligheid niet uit het oog verloren te worden voor degenen die (wat) verder moeten reizen. Wellicht prematuur, maar toch even een aandachtspunt.

Tot slot: Het aantal vrouwen ligt hier ruim beneden het landelijk gemiddelde. Dus: Een extra oproep aan photoshoppende dames!!!! Zegt het voort!!!!!

[quote:post_uid0="Paul"]:D ben zeker geïnteresseerd te bezoeken, maar helaas geen practische mogelijkheden om te helpen.......

Paul[/quote:post_uid0]
Vandaag werk ik de eerder overgeslagen reacties bij:

Beste Paul,

Gewone geïnteresseerden hebben we ook nodig dus je bent van harte welkom.