Photoshop filename toevoegen in bestand

Ik wil een action in photoshop maken om de huidige bestandsnaam van het bestand toe te voegen in een balkje onder het bestand, zodat in de print de bestandsnaam is toegevoegd. Wie weet raad?

onder Bestand>automatisch (batch) kun je in Contactblad II kiezen om 1 kolom en 1 rij te gebruiken (=1 beeld). Je bestandsnaam kun je er (optie onderaan) zo bijzetten

die functie kende ik nog niet. niet dat ik te lam ben om het te proberen, maar wat is het eindresultaat?

Allemaal pdf’s? of begint hij meteen te printen?

ga naar print met voorvertoning onderaan in het venster staat zo iets al "meer optie" klik dit aan" dan krijg je een wat groter venster waarin je oa de naam van het document kunt kiezen om mee te printen

Heb ondertussen op Adobe Exchange ook een script gevonden zodat je de bestandsnaam ook in het beeld kan zetten. Ik zou nu ook nog het liefst iets willen hebben zodat je bij het printen niet iedere keer de orientatie in het printcommando hoeft aan te geven; zodat een horizontaal beeld altijd horizontaal wordt geprint en een verticaal dus verticaal geprint.

post 't effe als je wilt

[url=http://share.studio.adobe.com/axAssetDetailSubmit.asp?aID=10591&back=http%3A%2F%2Fshare%2Estudio%2Eadobe%2Ecom%2FaxQuickSearchSubmit%2Easp%3Ftxt%3Dfilename%26allprods%3D2%26submit1%2Ex%3D0%26submit1%2Ey%3D0]Link[/url] [mod:a82feab2ba="tiny"] Ik heb de link ff aangepast. In het vervolg graag gebruik maken van de [url=http://forum.macosx.nl/faq.php?mode=bbcode]BBCode[/url]...[/mod:a82feab2ba]

[quote:25eb689aae="QriZ24"]die functie kende ik nog niet. niet dat ik te lam ben om het te proberen, maar wat is het eindresultaat?

Allemaal pdf’s? of begint hij meteen te printen?[/quote:25eb689aae]

met contactblad kun je meerdere foto’s in het klein op een pagina laten plaatsen. Printen zul je daarna zelf moeten doen. Contactblad is handig om bijvoorbeeld een index mee te maken van een foto cd. Je selecteerd de map of mappen waar je een of meerdere contactbladen van wilt hebben, verder kun je instellen hoeveel items je op een pagina wilt, hoe minder er op een vel staan des te groter de afbeeldingen zullen zijn. Erg handige functie iig.

Het zou handig zou om een droplet met photoshop tegebruiken om te printen, nu moet ik nog steeds de horizontale en verticale beelden apart selecteren ( 2 droplets inplaats van 1). Ik dacht dat computers er voor zijn om deze domme nutteloze herhalende acties te doen; automator?

[quote:c9b951c333="was frans"][quote:c9b951c333="QriZ24"]die functie kende ik nog niet. niet dat ik te lam ben om het te proberen, maar wat is het eindresultaat?

Allemaal pdf’s? of begint hij meteen te printen?[/quote:c9b951c333]

met contactblad kun je meerdere foto’s in het klein op een pagina laten plaatsen. Printen zul je daarna zelf moeten doen. Contactblad is handig om bijvoorbeeld een index mee te maken van een foto cd. Je selecteerd de map of mappen waar je een of meerdere contactbladen van wilt hebben, verder kun je instellen hoeveel items je op een pagina wilt, hoe minder er op een vel staan des te groter de afbeeldingen zullen zijn. Erg handige functie iig.[/quote:c9b951c333]

bedankt voor de uitleg, ik ben aardig bekend met photoshop, maar deze functie kende ik nog niet, wel vaak zien staan, maar nooit verder gekeken.

De naam stamt dus af van het negatieven omcontacten op een groot vel fotopapier…

[quote:e63d74ac1f="QriZ24"]die functie kende ik nog niet. niet dat ik te lam ben om het te proberen, maar wat is het eindresultaat?

Allemaal pdf’s? of begint hij meteen te printen?[/quote:e63d74ac1f]

je krijgt een pdf op jou ingesteld paginaformaat met meerdere gerangschikte plaatjes met daaronder de documentnaam.Heel geschikt als je een hele zooi foto;s moet uitzoeken

Ben aan de slag gegaan met automator en daar is een action die auto rotate voor de print