photoshop in Os 9

Goede morgen

Photo’s bewerkt met photoshop 7 in OS X wil iemand bekijken welke Os 9 draait en met photoshop 3 … dit gaat niet.
Welke photoshop moet die op zijn Mac draaien onder Os -9 om toch de foto’s te bekijken?

ik denk photoshop 7 of misschien 6, maar is het niet een optie een tif of jpeg versie van de foto's op de andere computer te bekijken?

Ik heb photoshop 7 , 8 en 5.5. De eerste twee voor osx en de 5.5 voor os9. En ik moet je zeggen dat ikj de 5,5 de mooiste vind. Daarin kun je de meeste plugins in kwijt voor he bewerken van foto.s als schetsen en schilderijen. Maar goed,dit is mijn ervaring.

awi bedankt maar met welk programma kan men dan op de 9 jpeg wel bekijken ?

Apple's eigen PictureViewer?

waar kan ik dit ergens halen ? of zit dit er standaard in ?

Gek idee misschien, maar JPG kun je in elke browser bekijken. Sleep je plaatje op Netscape of Explorer en voila. Je kunt alleen niet vergroten en verkleinen.

Wil je geen Photoshop kijk dan serieus naar Graphic Converter

Dat is een programma waarmee een zeer groot aantal Photoshop bewerkingen uitgevoerd kan worden. Alleen EPS bestanden zijn wat omslachtig, maar het opent en bewerkt de meest exotische fileformats.

jammer maar die heeft geen internet. Het is ook wel om die foto's te kunnen bewerken in photoshop

In Photoshop 7 kun je onder voorkeuren (apple-K) bij "File handling" aanklikken: Always Maximize Compatibility for Photoshop (PSD) files Dan de files opnieuw bewaren en kijken of het nu wel lukt.

Zoniet, waarom dan geen TIF gebruiken ? Dit verandert niets aan het plaatje, en kan in bijna alle programma’s geopend worden.

ok bedankt voor de tip veranderen zal ik nu wel niet doen want 't gaat om meer dan 1000 foto's welke bij mij op cd staan .Die cd geef ik dan door aan die persoon met zijn os 9 (zoals hier hoger vermeld.

bedankt

1000 foto's is geen enkel probleem als je in Photoshop een simpele "action" aanmaakt en die vervolgens als "batch" laat draaien. Is minder dan een paar minuten werk om het in te stellen, en Photoshop doet de rest. :D

[quote:1de7f2ba4e="pensioengerechtigde"]waar kan ik dit ergens halen ? of zit dit er standaard in ?[/quote:1de7f2ba4e]

Die hoort in de QuickTime folder te zitten.

EagerB0bNerd die instellingen in voorkeuren staan bij mij aangevinkt (en toch kunnen ze die foto's niet bekijken) is wel op een hele oude laptop (powerbook 1400 series)

1. ik ben zelf nog niet zo goed thuis in al die speciale termen daarom mijn volgende vraag :

hoe maak je een action aan en “als batch” laten draaien

Iedereen bedankt de foto's gaan open

EagerB0bNerd wanneer de tijd het je toelaat wil je dan nog eens mijn bovenstaande vraag eens beantwoorden zo kan ik nog altijd bijleren hé ? Bedankt alvast

[quote="pensioengerechtigde"]Photo's bewerkt met photoshop 7 in OS X wil iemand bekijken welke Os 9 draait en met photoshop 3 .. dit gaat niet.quote]

Photoshop 3 ??? Er zal vast een of andere manier zijn, maar kun je die persoon beter niet vertellen dat Photoshop 3 inmiddels een kléin beetje achterhaald is?

Ben er best voorstanden van dat je een systeem dat goed werkt, gewoon moet laten zoals het is. Als je tenminste zelf ook niks meer wilt, en geen bestanden wilt uitwisselen met derden. Ook wat oudere installaties laten voor wat ze zijn (laat een ander de problemen maar krijgen!)… allemaal prima! Maar op een gegeven moment moet je toch in ieder geval proberen om niet al te veel achter de feiten aan te gaan lopen…