Photoshop - is de werking van Mac gelijk aan windows

hallo allemaal,

Ik heb photoshop voor mijn foto's digitaal te kunnen bewerken, maar ben niet bekend met photoshop, nu zie ik overal wel boeken, maar vraag me het volgende af?

Zit er verschil in de windows en Mac versie? anders heb ik straks een boek wat voor de windows ipv mijn macversie bedoeld is  ???  

Weet iemand misschien een goed boek over photoshop, overigens ik heb de elements versie

Dank jullie wel mijn appeltje

Photoshop is, samen met de Mac, een grote liefde =))

In pricipe is het programma op een Mac en pc gelijk. In de meeste tutorials staan de commando's voor Mac én pc. Wat op een Mac cmnd is (de appel toets), is op een pc de ctrl toets. Wel doet het me altijd veel goed te zien dat de meeste Photoshop mensen toch een voorliefde voor de Mac hebben. Zelfs in seminars van Adobe zelf heb ik dit herhaaldelijk gezien.

Voor wat betreft boeken: zelf heb ik veel gehad aan de Photoshop wow boeken. Hij is er in ieder geval van versie 5.5 en 6. Als hij er nog niet van versie 7 is, zal hij snel komen.

PS elements is alleen wel een stuk beperkter dan de volledige Photoshop. Ik weet niet hoe je het precies wilt gebruiken maar als je serieus beeldbewerking wilt gaan doen is de volledige versie aan te raden.

Verder heb ik altijd heel veel aan de tutorials van twee bladen: Computer arts en Computer Arts Special (als het een special is over Photoshop).

Als je nog iets over Photoshop wilt weten, mail me gerust. Ik vind het allemaal geweldig :wink:

Hoi hoi

Nou dat is heel wat, ik heb het genoteerd, zal er is na gaan kijken.

Wat wil ik er mee gaan doen, ja wat foto's bewerken en zeer zeker er meer verder, maar volgens de winkelier, kon elements best wel veel mee gedaan worden, en scheelde wel heel veel eurootjes met de volledige versie, dus heb ik de elements versie gekozen voorlopig,
Dit komt mede doordat ik net aan de mac begonnen bent, wat  je al gemerkt had,  dus ga eerst hier eens mee aan de gang, om te wennen, en de volledige versie kopen kan dan altijd nog, toch het moet trouwens financieel ook wel leuk blijven haha

ben benieuwd of je me andere mail nog gehad hebt, over de programma;s verplaatsen
gr  Anja

Heb net een mailtje van je binnen gekregen. Over de andere post (over programma's verplaatsen) heb ik nog geen mailtje. Misschien komt die nog maar ik heb nu een beetje ruzie met mail.app. Bovendien is dat gedoe met pop en imap ook niet echt mijn specialiteit. Ik ga maar eens een vraag het forum in sturen, denk ik.

Nog ff over photoshop: ik ben echt een freak. Mocht je nog behoefte hebben aan info over Photoshop, mail gerust…

hoi hoi

ja ik heb nog heel veel vragen, maar wil ze noteren en dan meenemen, als ik naar je toe komt.
ik hoop dat het met je mail nog goed is gekomen, dat je nog op tijd was met bellen.

gr Anja

Allemaal bedankt voor de overweldige reacties hahaah

Tiny jij uiteraard bedankt ik heb blad wat jij me adviseerde kunnen bemachtigen en wel in Utrecht op station.
Tevens heb ik een goed en duidelijk boek over Photoshop, zodat ik samen met het boek mijn  nieuwe Photoshop 7 kan gaan verkennen.
Was trouwens echt een goede aanrader van je, je merkt wel wanneer het me een beetje gelukt is, wat te bewerken, dan zal ik je als eerste mijn resultaten trots laten zien hahah

groetjes mijn appeltje Anja

Blij dat het bevalt appeltje =)

De nieuwe Computer Arts (gewoon, dus zonder "special") heb ik ook net binnen. Met grote letters 'Get Started in Digital Art' op de voorkant. Daarin zitten ongeveer acht pagina's met Photoshop basishandelingen. Ik weet niet of je nog op het station van Utrecht komt…

Zoals je weet, ben ik behoorlijk weg van die bladen en heb ik er veel van geleerd. Heb je de Photoshop WOW book al gevonden? (uitgeverij: Peach Pit Press)

Ik merrukhetwel…

Hoi Tiny,

Om te beginnen, als ik jullie hulp en advies niet had, kwam er echt niets van mij en mijn macje terrecht en super.

Nou als die computer art ook weer over Photoshop gaat , ga ik echt wel ff shoppen om ook deze in mijn bezit te krijgen, hoe meer ik er over lees, des te beter snap ik het ooit hahaah

Het boek Wou heb ik nog niet in mijn bezit, maar wel een ander duidelijk boek, een soort voor dummies, is wel handig voor mij haha
Het heeft Photoshop 6 (volgens de winkelier, kon dit goed voor beginners, en om de basishandelingen onder de knie te krijgen.)
Het is erg duidelijk geschreven, dus mochten er nog meer beginners voor Photoshop hier verkeren, koop dit boek, het is echt een aanrader.

Hoi Anja, Ik heb vandaag het boek Photoshop 7 Down & Dirty Tricks,van Scott Kelby ontvangen.Het is een engels-talig boek dat duur is maar wel heel helder met veel foto's en vaak gebruikt Scott Kelby minder handelingen dan menigeen. Het schijnt ook veel op de wow boeken te lijken.Ik heb dit boek gekocht na aan raden van een artikel in de Publish.(blad voor professionele dtp-ers).Ik ben zelf verre van pro maar ben ook heel leergierig. Isbn nr. 0-7357-1237-9 uitgever Newriders www.newriders.com Aljo

:smiley:

Hoi Jamba

hartelijke dank voor je reactie.

ik heb zojuist zelf ook al een boek aangeschaft, maar dat is Photoshop 6, want volgens de winkelier, maakte het voor een beginner niet uit, alle basishandelingen staan erin. dus is nu wel jammer, maar ik kan wel eens kijken naar dat boek waar jij het over hebt.

Ja mijn Photoshop is ook Engels, hoewel mijn  Engels minimaal, schijnt de Engelse versie wel meer mogelijkheden te hebben dan de nederlandse versie. (dit heb ik ook maar gehoord)