Photoshop (kleuren, belichting enz.)

Mischien een domme vraag voor ervaren photoshoppers, maar voor mij tot nu toe een vraag. Als ik sommige foto's importeer en alvorens te bewerken valt mij onmiddelijk op dat de foto's donkerder kwa kleuren en belichting uitvallen dan diezelfde foto's die ik open met bvb. iPhoto of Voorvertoning. Hoe komt dat? Hieronder zie je wat ik bedoel, http://users.telenet.be/wenkie-gientje/Foto's/WASH%20&%20CROL/

Bij de rechtse foto heb ik auto contrast en color toegepast, iets beter maar nog niet tevreden.
De levels heb ik zo gelaten omdat deze de foto nog meer “verkrachten” (sorry voor de uitdrukking)

Alvast bedankt voor de reacties, wenkie

www.colormanagement.nl

Bovendien heb je ook nog een andere haarlijn aan de meneer gegeven... LOL ...

De oplossing voor je problemen zitten inderdaad in de colormanagement. Kijk eens op de site die Zora la Rousse ook al aangaf en kijk eens hier.

Succes,

Groet,
Job

Heb zo hier en daar wat gelezen over kleurinstellingen en het kalibreren van de monitor, ik moet zeggen "zwaaaaaare materie". Het enige dat voor mij belangrijk is dat de kleuren van de afbeeldingen zowel in photoshop als voorvertoning en iphoto hetzelfde zijn. Vooral een bewerkte afbeelding bewaren in photoshop zodat deze zoveel mogelijk overeenkomt kwa kleuren en belichting enz. met de originele afbeelding Daarom denk ik dat de color settings in photoshop belangrijk zijn. Hoe hebben jullie deze staan? Als ik "Apple RGB" of "Monitor RGB - iMac" instel bij color settings merk ik een hele verbetering kwa overeenkomst met voorvertoning en iPhoto. Photoshop wordt hier gebruikt om een afbeelding te bewerken of zelf te maken en te laten ontwikkelen, meer niet (dus geen profesionele drukkerij toestanden :lol: ) Kalibreren (perfect) van de monitor via systeemvoorkeuren lijkt me ook niet eenvoudig.

Niemand? :cry:

Met [url=http://www.intermactivity.be/forum/showthread.php?t=74772&highlight=photoshop+color+settings]deze[/url] color setting in photoshop zitten voorvertoning, iphoto en photoshop hier op dezelfde lijn.