[Photoshop] Kleuren

Hoi allemaal,

Ik ben met mijn website bezig en daarin gebruik ik een achtergrondkleur, eerst had ik een mooie maar die was niet bepaald ‘web-standaard’, dus nu heb ik er eentje gekozen die je met #XXX kan maken!

Mijn probleem, als ik in Photoshop die kleur aangeef en dan de vier kanten die over zijn van het plaatje die kleur wil maken zodat ze hetzelfde zijn als de achtergrond en dan naar Save for Web ga zijn de kleuren anders. Als ik 'm dan upload en op m’n website zet komen de kleuren niet overeen, ik heb nog wel een speciale kleur die ‘standaard’ is gekozen! Ik heb al zo’n beetje alle opties gezien die je kunt kiezen om 'm als gif op te slaan, ook heb ik zitten klooien met Color Settings van Photoshop, of het nu Web Default setting of gewoon helemaal uit staat. Geen verschil!
Wie kan mij helpen?

Het liefst was ik voor een transparante png gegaan, maarja dat ondersteunt Internet Explorer weer niet. En om nou weer allemaal filters toe te gaan passen…

[color=darkred:fd05927c34]Bewerkt[/color:fd05927c34]:
Ik heb nu een transparante gif, maar ik krijg soms wat kleine, lelijke witte randjes rondom de afbeelding…

Dan moet je bij 'save for web' in het vakje Matte de achtergrondkleur opgeven. De niet transparante pixels op de rand (het verloop van kleur naar transparant) worden standaard gemengd naar wit. geef hier een kleur in en het verloop wordt gemengd naar deze kleur toe

[color=gray:254f744d39]Mijn held :wink: ![/color:254f744d39]

Bedankt voor het antwoord!