Photoshop layers

Ik heb een oude LP in twee delen gescanned op mijn A4 scanner. Nu wil ik deze twee layers aan elkaar plakken, maar krijg een zwarte lijn bij de overgang. Misschien is dit makkelijk op te lossen, maar ik ben totaal geen kenner van photoshop express. Hoe kan ik dit mooi fixen?

Photoshop Express? Hehe, volgens mij ben je in de war, want dat bestaat niet ;) Gewoon Photoshop/Adobe Photoshop.. .let's keep it simple :P

Heb je zwarte lijnen om het gescande plaatje heen zitten? Zo ja, dan moet je
die weghalen voor je ze aan elkaar plakt.

Of krijg je zwarte lijnen zodra je ze aan elkaar plakt? Zo ja, dan heb ik eerlijk
gezegd even geen idee hoe dat komt :o Ik heb 't in ieder geval nog nooit
gezien in Photoshop. :slight_smile:

Een goedkope (gratis) versie van photoshop. De zwarte lijn zit niet om de gescande plaatjes heen, maar onstaat precies op de scheidingslijn als ik ze aan elkaar plak. Moet eigenlijk overvloeien of zoiets dergelijks..

Blijft wel redelijk lastig in te schatten wat het echte probleem nou is... Stuur mij anders een pm-tje... dan regel ik het snel even voor je. (En kan ik ongetwijfeld zien wat nou eigenlijk het probleem is.)

Volgens mij bedoel je Photoshop Elements. Maar een gratis versie van Photoshop bestaat mij niet ;) Ik kan er ook niets over vinden op www.adobe.com

Bedoel je niet toevallig Gimp? Want da’s voor zover ik weet de énige
gratis “photoshop”-achtig programma. Buiten Gimp is het enige gratis
software programma een illegale download :wink:

Normaal gesproken (in praktisch elk grafisch programma) als je 2 beelden
tegen elkaar plakt, dan moeten die naadloos tegen elkaar te plakken zijn.
Een automatisch tevoorschijn toverende lijn klinkt eerder als een magnetische
hulplijn of iets dergelijks. Heb je al gekeken wat er gebeurd als je een printje
maakt?

Gewoon even de twee plaatjes posten en een voorbeeld van je probleem. Hebben meer mensen er iets aan. Joram: Photoshop Elements wordt vaak gratis bij scanners, printers of camera's meegegeven dus zo vreemd is zijn opmerking niet.

[quote:f9a85c0f18="joram"]Volgens mij bedoel je Photoshop Elements. Maar een gratis versie van Photoshop bestaat mij niet ;) Ik kan er ook niets over vinden op www.adobe.com

Bedoel je niet toevallig Gimp? Want da’s voor zover ik weet de énige
gratis “photoshop”-achtig programma. Buiten Gimp is het enige gratis
software programma een illegale download :wink:
[/quote:f9a85c0f18]

Wat een off topic-wijsneuzerig-geouwehoer is dit. Wat maakt 't nou uit wat die beste jongen op z’n Mac heeft staan. Zijn probleem is toch duidelijk.

Nou Solutions, als je nou even nadenkt in plaats van begint te ouwehoeren, dan kun je zien dat ik probeer uit te vogelen welk programma hij gebruikt. Dan had je óók kunnen verzinnen dat het wat makkelijker helpt als je weet welk programma het is.

Daarnaast is het gewoon niet toegestaan (mócht het zo zijn) om hulp te vragen
bij/voor illegale software.

Dus ga jij lekker even ergens anders mekkeren :roll:

p.s.: Freek… hij heeft het over Photoshop Express, en als ik dat nergens
kan vinden kan ik ook niet weten hoe het werkt. Volgens mij bestaat dat niet eens.

[quote:e51d75db8e="joram"]Photoshop Express? Hehe, volgens mij ben je in de war, want dat bestaat niet ;) Gewoon Photoshop/Adobe Photoshop.. .let's keep it simple [/quote:e51d75db8e] Joram, hier zet je wel de toon die ik net als Solutions hetzelfde zie.

Hoe bedoel je dat?

Maarre… ik snap jouw en Solutions’ gezeur niet. Ik probeer hem te helpen,
maar er gelijk op te wijzen dat ik niet weet hoe ik 't moet oplossen als ik
niet weet welk programma hij gebruikt. Photoshop Express kan ik nergens
terugvinden, dus het lijkt me sterk dat het bestaat.

Daarnaast geef ik alleen aan (mócht het zo zijn), dat hulp vragen voor/over
illegale software niet toegestaan is. Ik zeg niet eens dat het zo is.

En dáárnaast probeer ik 'm ook gelijk te helpen door te vragen (o.a.) wat
er gebeurt als hij een print maakt, omdat het lijkt of het hier om een automatische
hulplijn o.i.d. gaat.

Dus als jullie nou even je gemak houden, dan kunnen we misschien nog wat
meer te weten komen.

Bedankt.

Alleen al dat je het gezeur noemt zegt al genoeg.

Laat 'm gewoon even plaatjes posten. Paar beelden zeggen meer dan heel veel woorden. En meer dan gegis in de ruimte. Schnappie?

[quote:c0b0e0b95b="joram"]Hoe bedoel je dat?

Maarre… ik snap jouw en Solutions’ gezeur niet. Ik probeer hem te helpen,
maar er gelijk op te wijzen dat ik niet weet hoe ik 't moet oplossen als ik
niet weet welk programma hij gebruikt. Photoshop Express kan ik nergens
terugvinden, dus het lijkt me sterk dat het bestaat.

Daarnaast geef ik alleen aan (mócht het zo zijn), dat hulp vragen voor/over
illegale software niet toegestaan is. Ik zeg niet eens dat het zo is.

En dáárnaast probeer ik 'm ook gelijk te helpen door te vragen (o.a.) wat
er gebeurt als hij een print maakt, omdat het lijkt of het hier om een automatische
hulplijn o.i.d. gaat.

Dus als jullie nou even je gemak houden, dan kunnen we misschien nog wat
meer te weten komen.

Bedankt.[/quote:c0b0e0b95b]

Jij ook bedankt voor je waardevolle bijdrage

Graag gedaan Solutions... staan we in ieder geval op hetzelfde niveau qua reacties.

Ah heerlijk, macosx.nl als vanouds. Een hele pagina gezeik op elkaar en slechts 1 (één) on-topic reactie, van crayon.

In het prachtplaten draadje posten de laatste tijd ook alleen nog maar gassies van 12-16 hun kiekje-du-jour. Noem me maar een ouwe lul, maar ik vind het er niet beter op worden.

Gelukkig niet qua IQ 8)

En nu weer snel aan 't werk zei Duimelot…

[quote:479a5ebe01="fistkikker"]Ah heerlijk, macosx.nl als vanouds. Een hele pagina gezeik op elkaar en slechts 1 (één) on-topic reactie, van crayon.

In het prachtplaten draadje posten de laatste tijd ook alleen nog maar gassies van 12-16 hun kiekje-du-jour. Noem me maar een ouwe lul, maar ik vind het er niet beter op worden.[/quote:479a5ebe01]

Die verdomde kerst, altijd weer die verdomde kerst. Maakt 't beest in me los. :evil:

Maar je hebt helemaal gelijk. Sorry voor mijn onvolwassen reaktie(s). Peace man… :innocent:

zie je de zwarte lijn bij totaal beeld ? als je op ware pixels klikt ook nog ? markeer het zwarte lijntje met vierkant selectie blok en delete.,, ? :?