Photoshop layout in Dreamweaver

ik heb op Photoshop een -vindt ik- vrij mooie layout gemaakt voor een website. Die heb ik ook in merdere stukjes geknipt voor de zekerheid. Nu wil ikdeze layout kunnen gebruiken als layout voor mijn website door hem in Photoshop te zetten. Ik hoop dat iemand een gede beschrijving kan geven hoe ik dat moet doen. Ik wil er even bij zeggen ik heb nog bijna nooit met Photoshop gewerkt. Dus ik ben nu aan het duimen dat iemand mij kan uitleggen hoe ik dat moet fiksen.

Bij Voorbaat Dank,
Jim

Ik denk dat je hier wel wat kan op vinden dat je kan helpen ;) : http://www.good-tutorials.com/track/8677

ey die jim weer :)

als je in photoshop ‘slices’ maakt (die tool die je krijgt als je ‘k’ drukt) in een wat logische indeling, kan je dit “opslaan voor web”. Hieruit komt (als je dat selecteerd) ook een html uit die je in dreamweaver kan openen. Het is natuurlijk beter om zelf de html (/css) te tikken, maar om te beginnen werkt dit prima :slight_smile:
“vroeger in mijn tijd” was er hier een heel goede nederlandse tutorial over (www.photoshoppen.nl dacht ik), maar ik geloof dat die al enige tijd uit de lucht is. in ieder geval succes ermee neefie :wink:
en de groete aan de rest daar, tot zaterdag :slight_smile: