Photoshop >> Safari: kleuren 'swap'...

Hoi,

het valt mij regelmatig op dat als ik in Photoshop een opzet maak voor een website en deze ‘preview’ in Safari - of een andere browser - dat de kleuren dan enorm veranderen. Heel lastig om zo een goed ogend resultaat te krijgen op de plaats waar het voor bedoeld is: het web.

Heeft iemand van jullie een tip hoe ik dit kan aanpassen binnen Photoshop of mijn Mac omdat toch recht te trekken??

Ik vind kleurgebruik al moeilijk genoeg! :wink:

Vast bedankt!

Het verschil kan ik zelf niet,,,

Maar wat ik zeker zou aanraden is om twee schermen te werken, CRT en TFT, dan de verschillen te constateren, prioriteit stellen en allen websafe kleuren gebruiken. Dan moet er niet zo veel verschil in zitten, tussen preview en werkelijk…

Maar ben het met je eens dat kleuren moeilijk zijn, wacht maar tot je voor het eerst ga drukker :wink:

Roel

hmm ga eens naar kleurinstelling en kies daar europe pre press defaults.

Dat is zowat de standaardinstelling die je moet doen.
nu beter?

Bedankt voor de tips. Ik heb even wat gespeeld met die instellingen naar aanleiding van jullie tips.

Het volgende heeft voor mij goed gewerkt [aanpassingen in mijn photoshop]:
view > proof colors aanzetten (appeltje - y)
&
view > proof setup > monitor RGB aanvinken…

It did the trick!
Sh… heb ik hiervoor zolang geploeterd!

Oh en kleuren en drukkers - ja dat was een hele ervaring - die gelukkig goed is uitgevallen! (Lang leve proefdruk!)

Bedankt! Ik hoop dat jullie er ook wat mee kunnen!

:)

color management is niet simpel!
Er bestaan hele cursussen voor!

BoesBoes : "color management is niet simpel! Er bestaan hele cursussen voor!" Dan zou ik als ik jou was eens zo'n kursus gaan volgen, iemand die voor het Web shopt, zoals ik, heeft zijn kleurinstellingen in Photoshop niet op European PrePress staan, maar op sRGB, punt uit. En mocht je dan toch graag met European Prepress gaan werken, dan converteer je je beeld naar sRGB.

ik beweerde niet dat ik er veel van kende. Maar ik weet wel dat de standaardinstellingen in photoshop niet voldoende zijn.

Ik zet ze altijd op europe pre press defaults om dat ik met bestanden werk die geprint moeten worden.
daarmee.
ik maak zelden of nooit bestanden aan voor op internet.

daagh!