Photoshop - samenvoegen foto's

Ik ben nu een tijdje met Photoshop 7 bezig en begin het aardig onder de knie te krijgen. Nu zou ik ook graag een soort collage van foto's willen maken, maar kom er niet achter hoe dit in zijn werk gaat.

Alle hulp is welkom.

Gr,

mac-ofiel

wat wil je precies doen?

Mij lijkt:
foto's inscannen (of van een fotocd halen of whatever) en dan in laagjes naast elkaar zetten met soms een doorschijnende overlap ofzo?

wat wil je precies doen?

De foto's moeten elkaar gedeeltelijk overlappen, als dat transparant kan, dan is dat helemaal mooi. De betreffende foto's heb ik met mijn digitale camera gemaakt en staan dus gewoon op mijn HD.

Ik ben inderdaad ook benieuwd naar wat specefiekere info, evt vergezeld van voorbeeldplaatjes. Maar hier zijn alvast mijn eerste gedachten:

• Maak een nieuw document aan dat groot genoeg is voor je compositie;
  • sleep daar één voor één de beelden in die je om wilt smelten tot virtueel kunstwerk (als je de shift knop ingedrukt houdt, plaatst PS ze precies in het midden);
  • het makkelijkst is om elke laag meteen een masker te geven;
  • evt. draaien, verkleinen, herpositioneren etc.;
  • adjustment layers voor contrast, verzadiging etc.

Het zou makkelijk zijn als we nog wat meer te weten krijgen over je plaatjes. Ook hoor ik graag of je bovengenoemde dingen snapt of dat je ergens nog meer over wilt weten. Als je haast hebt, kan je me beter ff mailen want ik kom niet meer dagelijks in het forum.

Suc6 alvast