photoshop start niet

Photoshop start niet meer, eerst dacht ik dat het lag aan het feit dat ik de schijf moest herstellen (had de installatie dvd niet bij toen ik weg was). Maar ik heb inmiddels de schijf hersteld (en volumepermissies), maar nog start ie niet. het icoontje blijft lange tijd stuiteren en verdwijnt dan, ik zie dus ook geen scherm van het laden.

opnieuw installeren dan maar.

-Heb je misschien in HD/Bibliotheek/Image Capture/Twain Data Soources een "verkeerde"Twain-file staan? Je kunt even die file ergens anders zetten, en dan proberen te starten. Als PS het dan wel doet, dan ligt het aan deze file.( maar deze oorzaak lijkt mij onwaarschijnlijk, want dan hapert de PS ergens halverwege bij het starten) - Wat ook nog wel eens helpt is de PS op te starten naar zijn default-positie: PS starten met Option-, command- en de shifttoets ingedrukt houden.

Dit probleem heb ik dus ook, opnieuw installeren helpt totaal niet. Alle andere cs2 programma's doen het als een tierelier alleen photoshop besluit halverwege het opstarten dat hij er unexpectedly mee quit! Heb denk ik het complete pakket wel 4 keer opnieuw geinstalleerd. Ook een trial version van photoshop geprobeerd en die geeft precies hetzelfde. zou het kunnen dat en trial version van dreamweaver voor problemen zorgt? moet toch zonder problemen samen kunnen? ga in ieder geval die tip van sedikit eens proberen. Iemand misschien nog een tip????

@eyeris, Als je even kijkt in het opstartvenster, zie je links-boven, in tekst, wat de PS doet tijdens het opstarten. Als je nou goed oplet, bij dat aflezen, met welke opstartbezigheid de PS stopt, dan weet je meestal ook de oorzaak. Zo kwam ik zelf erachter dat het aan mijn Twain Sources lag. En die hebben (heeft) weer te maken met je scanner.

@sedikit Dan kun je wel eens gelijk hebben want hij komt inderdaad niet verder dan TWAIN... daarna klapt hij eruit. Dus dan zou jouw oplossing moeten werken, kan niet wachten om het uit te proberen. Wel raar overigens, mijn scanner staat al zo'n half jaartje aangesloten, nooit problemen en nu dus opeens wel... maar goed ik ben echt geen computer wonder.

Hoe weet je overigens of het een om een "verkeerde"Twain-file gaat?
Als ik op mijn werk in mijn computer kijk dan is het mapje TWAIN Data Sources zelfs leeg… alleen in Devices staat een epson scanner…
thuis even kijken :?

toevallig dat ik dit topic tegenkom! ik gister leuk de beta versie van photoshop cs3 installeren werkt opeens mijn photoshop cs2 niet meer. Hij stuiterd lekker een paar keer op en neer in de dock en besluit dan niets te ondernemen :|

Wellicht gek, maar FontCacheCleaner al eens uitgeprobeerd? Ik kwam hetzelfde probleem tegen, maar dat bleek uiteindelijk iets met fontcache te maken te hebben. En anders de voorkeuren wegmikken.

Sorry, voorkeuren? Waar? Nou daar: thuismap/bibliotheek/preferences/AdobePhotoshopCS2Settings/AdobePhotoshopCS2Prefs.psp

[quote:74e3cb177e="eyeris"]@sedikit Dan kun je wel eens gelijk hebben want hij komt inderdaad niet verder dan TWAIN... daarna klapt hij eruit. Dus dan zou jouw oplossing moeten werken, kan niet wachten om het uit te proberen. Wel raar overigens, mijn scanner staat al zo'n half jaartje aangesloten, nooit problemen en nu dus opeens wel... maar goed ik ben echt geen computer wonder.

Hoe weet je overigens of het een om een "verkeerde"Twain-file gaat?
Als ik op mijn werk in mijn computer kijk dan is het mapje TWAIN Data Sources zelfs leeg… alleen in Devices staat een epson scanner…
thuis even kijken :?[/quote:74e3cb177e]

Lijkt exact op het probleem wat ik een tijd geleden had. Je kunt nu het volgende proberen;
-haal de Twain plugin weg uit je PS: PS/Plugins/Import-Export/Twain
Nadeel is alleen dat je niet RECHTSTREEKS, in je PS, de scamnner kunt importeren. Maar dat vind ik zelf niet zo’n nadeel, Dan doe je het maar INDIREKT(via bureaublsd b.v.
-En start je PS op. Je zult zien dat PS het weer doet

_Wat je(daarna) ook kunt proberen is:
-de scanner desinstalleren. Dus alles van de scanner eruit
-de nieuwste driver downloaden op de homesite van de scanner.
-opnieuw de scanner installeren, en dan kijken of de PS bij het opstarten weer dezelfde kuren heeft.
-Zo ja : weer die plugin weghalen (en ermee leren leven!)
-

Ik heb al de mogelijke oplossingen die hier staat geprobeerd en helaas helpt het niet. Maar die FontCacheCleaner, ik neem aan dat het een programma is. Waar kan ik die vinden?

Ik heb het via google gevonden, heet font finagler... even intikken in google en je krijgt een hoop info. Wat het doet weet ik nog niet. Ga toch ook eerst even alle andere tips volgend denk ik maar bij jou lukte het dus niet? Ik hoop dat je gauw de oplossing hebt want ik zit er ook mee, en baal er flink van.

oei lees net de beschrijving, geloof dat ik dit probleem ook had en niet wist dat ik het had.... heb een hoop dingen weggegooid die dus allerlei rare tekens in de naam hadden, nu ben ik bang dat ik dus een hoop voorkeuren heb weggedonderd die ik dus moest laten staan :x aargh ik snap echt niets van die computers

Link: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22795

Sorry, vergat te melden dat het hier dus om de opvolger van FontCacheCleaner gaat. OnyX wil inderdaad ook nog wel eens helpen. Daar kun je o.a. ook de fontcache mee verwijderen.

Font Finagler heeft helaas ook niet geholpen. Wat me net ook weer is opgevallen (had ik vorige week ook al gezien, maar vergeten) is dat bij het opstarten, als je dan het schermpje krijgt met Mac OS X starten, dat de letters daarvan niet anti alias zijn, om het zo te noemen en de blauwe laadbalk niet zichtbaar wordt, misschien dat dit er iets mee te maken heeft?

Welke fonts heb je in deze map staan: HD/systeem/bibliotheek/fonts ? Moeten er geloof ik zo'n 32 zijn.

Heb zelf namelijk ooit er een paar uitgemikt en de ‘belangrijkste’ (arial,geneva, hei, keyboard, lastresort, lucidagrande, monaco en tahoma) laten staan, maar waarschijnlijk zijn er toch meer nodig.
Deze weer teruggeplaatst en de Photoshop-problemen waren opgelost. Maar nu jij nog!

Bij mij doet photoshop het weer, heb het volgende gedaan: twain zit in de map programma's, adobe photoshop cs, plug-ins, import/export

haal die er eens uit, en bewaar die op een andere plaats

herstart de computer
en herstart photoshop

En nu draait alles weer! bedankt iedereen

[quote:25db0d0cb0="MacTabbie"]Welke fonts heb je in deze map staan: HD/systeem/bibliotheek/fonts ? Moeten er geloof ik zo'n 32 zijn.[/quote:25db0d0cb0]

het zijn er 32 :wink:

[quote:25db0d0cb0=“eyeris”]Bij mij doet photoshop het weer, heb het volgende gedaan:
twain zit in de map programma’s, adobe photoshop cs, plug-ins, import/export

haal die er eens uit, en bewaar die op een andere plaats

herstart de computer
en herstart photoshop[/quote:25db0d0cb0]

Helaas, werkt ook niet.

Toen ik de font cache had geleegd blijf het icoontje een stuk langer in het dock staan.