Photoshopvraagje

Hey

Ik ben een photoshop-leek, ik heb er wel al eens iets uitgekregen maar het veel beter natuurlijk.
En ik heb een vraagje…
Ik heb foto’s en ik wil die in een bepaalde tint krijgen, hoe doe ik dit het best. Om te tonen wat ik bedoel http://www.kbc.be de bovenste menu balk, de mensjes in de achtergrond. Zo wil ik het ook krijgen. (in een iets ander blauw)

Greetz

Zet je foto eerst om in grijswaarden > afbeelding > modus > grijswaarden. Kleurinfo verwijderen? Ja Vervolgens omzetten naar 'duotone' : > afbeelding > modus > duotone.

Selecteer als inkt 1: een donkere blauw
Selecteer als inkt 2: een lichte blauw
OK

Vervolgens: > afbeelding > modus > RGB-kleur

Je kan de foto nu als jpg opslaan.

da is wat ik zocht, tx a lot!!!!!

greetz

er is een nog makkelijkere manier die je met en zonder aanpassingslaag kunt doen:

image>adjust>hue/saturation
dan colorize aanvinken en schuiven met de bovenste schuif

voordeel van aanpassingslaag: je originele laag wordt niet aangetast. en is dus ook weer zo aan/uit te vinken

Test

[quote:7d9b3a3c45="kereltje"]Test[/quote:7d9b3a3c45]"Micro, 1,2,3"? :P

Dit effect is ook wel grappig, lukt met elke versie van Photoshop dat met Lab kan werken.

1. Neem een RGB beeld en zet deze om in Afbeelding -> Modus -> Lab-kleur.

2. Laat kanaal 1 (L) intact.

3. Verwijder alles in kanaal 2 (a) en trek een verlooptint. Lineair of circelvormig, en welke richting is een kwestie van een beetje spelen.

4. Ook hier, verwijder alles in kanaal 3 (b) en trek een verlooptint. Lineair of circelvormig, en welke richting is een kwestie van een beetje spelen.

5. Zet de afbeelding terug in Afbeelding -> Modus -> RGB.

6. De kleuren die je creëert kunnen aanzienlijk buiten het bereik van CMYK zitten, maar met een beetje experimenteren kan je leuke effecten bereiken.

Succes, Zora.

en nog een makkelijke, trek een vierkant, rondje o.i.d. over de foto en geef die de kleur naar wens. Stel dan de opacity in op bv 70% en klaar ben je!