Photoshopvraagje

Hey

Ik ben een photoshop-leek, ik heb er wel al eens iets uitgekregen maar het veel beter natuurlijk.
En ik heb een vraagje…
Ik heb foto’s en ik wil die in een bepaalde tint krijgen, hoe doe ik dit het best. Om te tonen wat ik bedoel http://www.kbc.be de bovenste menu balk, de mensjes in de achtergrond. Zo wil ik het ook krijgen. (in een iets ander blauw)

Greetz

Zet je foto eerst om in grijswaarden > afbeelding > modus > grijswaarden. Kleurinfo verwijderen? Ja Vervolgens omzetten naar 'duotone' : > afbeelding > modus > duotone.

Selecteer als inkt 1: een donkere blauw
Selecteer als inkt 2: een lichte blauw
OK

Vervolgens: > afbeelding > modus > RGB-kleur

Je kan de foto nu als jpg opslaan.

da is wat ik zocht, tx a lot!!!!!

greetz

er is een nog makkelijkere manier die je met en zonder aanpassingslaag kunt doen:

image>adjust>hue/saturation
dan colorize aanvinken en schuiven met de bovenste schuif

voordeel van aanpassingslaag: je originele laag wordt niet aangetast. en is dus ook weer zo aan/uit te vinken

Test

[quote:7d9b3a3c45="kereltje"]Test[/quote:7d9b3a3c45]"Micro, 1,2,3"? :P

Dit effect is ook wel grappig, lukt met elke versie van Photoshop dat met Lab kan werken.

1. Neem een RGB beeld en zet deze om in Afbeelding -> Modus -> Lab-kleur.

2. Laat kanaal 1 (L) intact.

3. Verwijder alles in kanaal 2 (a) en trek een verlooptint. Lineair of circelvormig, en welke richting is een kwestie van een beetje spelen.

4. Ook hier, verwijder alles in kanaal 3 (b) en trek een verlooptint. Lineair of circelvormig, en welke richting is een kwestie van een beetje spelen.

5. Zet de afbeelding terug in Afbeelding -> Modus -> RGB.

6. De kleuren die je creëert kunnen aanzienlijk buiten het bereik van CMYK zitten, maar met een beetje experimenteren kan je leuke effecten bereiken.

Succes, Zora.

en nog een makkelijke, trek een vierkant, rondje o.i.d. over de foto en geef die de kleur naar wens. Stel dan de opacity in op bv 70% en klaar ben je!

Zo heb ik het hier gedaan maar dan met grijs.

Nu kan je kanaal a en b (in Lab) ook vervangen door dit:

en dan krijg je dit,

De rest zoek je zelf maar eens uit :wink: .

Voor uitleg (Cie)Lab moet je bij Erik wezen.

[quote:5cd4dbe0b8="Zora la rousse"]Voor uitleg (Cie)Lab moet je bij Erik wezen.[/quote:5cd4dbe0b8]

Cie-wat? :? :sealed:

(Cie)Mens :D !

En waar kan ik de opacity van ne foto aanpassen, ik heb da nodig om ergens iets in achtergrond de zetten

in je lagenpalet (F7) dan zie je daar opacity(dekking) staan en fill(vul)

fijn... en hoe voeg ik lagen samen?

layers palette op het pijltje rechtsboven klikken en dan zie je merge layers staan daarmee voeg je lagen samen

als je lagen aan elkaar linkt kun je ook alleen die lagen “mergen”

http://www.web-con.nl/site/tutorials.php?region=9 voor alle basisdingen ook over lagen een speciaal hoofdstuk

er zijn nog veel meer pagina’s natuurlijk op bijv. http://photoshop.pagina.nl

tx

er is nog een manier die heel snel is en je kunt er mooie resulaten mee krijgen

men neme een visual(foto)
hierboven maken wij een laag die vullen we met een leuk kleurtje rood(100m/100y)
en zet deze laag op “kleur…”
dan koppelen met de visual maar hoeft niet…(only for pro)

ook kun je onder de visual weer een laag zetten met dezelfde rode tint en de visual weer dan weer op 70 % ofzo…

stoei er maar is mee je krijgt hier schitterende resultaten mee en het is volledig in lagen en dus zo weer aan te passen…

zo de promaster heeft gesproken… :wink:

Koppelen van lagen zodat deze alleen van toepassing zijn voor de onderliggende laag en niet alle onderliggende lagen

[/b]alt muis tussen 2-lagen klikken
[b:f5aafe968a]

dit zijn wel de pro geheimpjes…probeer maar je zult wel zien wat het doet[/b:f5aafe968a]

Bedankt!!

Ik heb nog een vraagje...

ik heb een hele reeks foto’s en die gesneden en opgeslaan moeten worden op een bepaald formaat… ik kan de handelingen opnemen en laten spelen, tot daar alles perfect. Maar kan ik het zo doen dat ik niet telkens foto per foto moet openen en de handelingen laten aflopen? Ik wil alles in één keer, dus ook opslaan onder verschillende namen (bijvoorbeeld oplopend foto1, foto2, …of iets anders) opslaan moet gebeuren via save for web.